سهم بيش از ۴۰ درصدي زنان در كارفرمايي واحدهاي صنفي پوشاك

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

سهم بيش از ۴۰ درصدي زنان در كارفرمايي واحدهاي صنفي پوشاك

۹ بازديد

دبير كل اتاق اصناف ايران با بيان اينكه مواد قاچاق 16 درصد از نيازهاي كشور را تأمين مي كند ، گفت: نسبت زنان در جذب اتحاديه بيش از 40 درصد و ظرفيت صادرات 74 ميليارد دلار است. لباس به كشورهاي اسلامي ” به گزارش مجله روز ، محمدباقر مجتبايي به نقل از اتاق اصناف ايران …

سهم بيش از ۴۰ درصدي زنان در كارفرمايي واحدهاي صنفي پوشاك https://majale-rooz.ir/2021/10/سهم-بيش-از-۴۰-درصدي-زنان-در-كارفرمايي-وا/ Fri, 15 Oct 2021 17:15:36 0000 اقتصادي و معيشت https://mail.majale-rooz.ir/2021/10/سهم-بيش-از-۴۰-درصدي-زنان-در-كارفرمايي-وا/ دبير كل اتاق اصناف ايران با بيان اينكه مواد قاچاق 16 درصد از نيازهاي كشور را تأمين مي كند ، گفت: نسبت زنان در جذب اتحاديه بيش از 40 درصد و ظرفيت صادرات 74 ميليارد دلار است. لباس به كشورهاي اسلامي ” به گزارش مجله روز ، محمدباقر مجتبايي به نقل از اتاق اصناف ايران …

دبير كل اتاق اصناف ايران با بيان اينكه مواد قاچاق 16 درصد از نيازهاي كشور را تأمين مي كند ، گفت: نسبت زنان در جذب اتحاديه بيش از 40 درصد و ظرفيت صادرات 74 ميليارد دلار است. لباس به كشورهاي اسلامي ”

به گزارش مجله روز ، محمدباقر مجتبايي به نقل از اتاق اصناف ايران گفت: با توجه به اينكه از حدود 3000 عنوان كد ISIC كه نشان دهنده فعاليت هاي صنفي است ، گروه پوشاك از اهميت بالايي برخوردار است. بنابراين در اين گروه ، فعالان صنفي هم در توليد و هم در زمينه توزيع فعال هستند و 95 درصد توليد پوشاك در كشور توسط صنايع توليدي تأمين مي شود.

وي افزود: در بحث توزيع ، نسبت اصناف 100 درصد است و توزيع در مغازه هاي صنفي شهرستان اعم از فروشگاه هاي زنجيره اي ، مغازه ها و فروشگاه هاي مجازي انجام مي شود. البته در اين گزارش به فروشگاه هاي داراي مجوز اشاره مي كنيم. در بخش پوشاك ايران 230 هزار و 315 واحد توليد و توزيع مجاز وجود دارد كه از اين تعداد 57 هزار و 404 واحد توليدي است. ميانگين تعداد كاركنان در واحدهاي توليدي پوشاك 10 نفر و ميانگين تعداد كاركنان در زمينه پخش پوشاك 3 نفر است. براي مقايسه اين آمار ، خوب است بدانيد كه ما حدود 1000 نوع كد ISIC توليد شده توسط اصناف در كشور ، كه در آن ميانگين تعداد كاركنان حدود 5 نفر و ميانگين تعداد كاركنان در مجموع 3 ميليون واحد صنفي (توليد ، توزيع ، خدمات ، خدمات فني) 2.1 نفر در كشور است.

مجتبايي ادامه داد: از 57 هزار و 404 واحد اتحاديه توليد پوشاك كشور ، 23 هزار و 702 نفر كارآفرين و كارآفرين زن هستند يعني حدود 41 درصد از كل واحدها و در زمينه توزيع پوشاك (به جز شركت هاي مجازي) 172 هزار و 911 واحد توزيع داريم در كشور ، از اين تعداد 77450 مجوز دارند ، يعني تقريباً 45 to متعلق به زنان است. اگر به تعداد زنان كارآفرين در زمينه پوشاك ، تعداد زنان شاغل در زمينه توليد يا توزيع پوشاك اضافه كنيم ، به وضوح سهم زنان در اين زمينه را پيدا خواهيم كرد.

وي همچنين در مورد آمار واحدهاي توليد و توزيع پوشاك در تهران گفت: از تعداد كل واحدهاي توليدي پوشاك كشور ، 12 هزار و 666 واحد و از كل آمار واحدهاي پخش پوشاك ، 22 هزار و 340 واحد در تهران فعال است. استان

ايراني ها چقدر لباس مي خرند؟

دبيركل اتاق اصناف ايران با اشاره به نظرسنجي هاي انجام شده در مورد اطلاعات مربوط به مركز آمار ايران ، گفت: اولويت مردم براي خريد لباس اولويت پنجم است و حدود پنج درصد هزينه هاي خانوار مربوط به پوشاك و كفش. ” همانطور كه مي دانيد ، كل جامعه ايران به ده دهك تقسيم شده است و خانواده هاي دهك اول كه از نظر اقتصادي ضعيف ترين گروه هستند ، 2/2 درصد از درآمد خود را صرف خريد لباس و كفش مي كنند. اين ميزان در خانوارهاي دهك پنجم 5.2 درصد است و به طور كلي جامعه ايران به طور متوسط ​​3.5 درصد از درآمد خود را صرف پوشاك و كفش مي كند.

وي با تاكيد بر ضرورت جلوگيري از قاچاق ، گفت: با مطالعه آمارهاي بين المللي و صادرات پوشاك از ساير كشورها به ايران ، مي بينيم كه تقريباً 6/16 درصد از بازار ايران به پوشاك عرضه شده از طريق واردات نياز دارد كه به دليل ممنوعيت واردات پوشاك به در سالهاي اخير ، اين ميزان پوشاك وارد شده به ايران قاچاق شده است. با تركيب آمار اعلام شده توسط گمرك از ساير كشورها و اندازه بازار مصرف ايران ، مي توان نتيجه گرفت كه تقريباً 83.4 درصد از نيازهاي بازار داخلي توليدكنندگان ايراني و بقيه با قاچاق ملاقات كردند.

اين مقام اتحاديه با بيان اينكه اندازه بازار ايران در زمان دلار 12 ميليارد دلار برآورد شده ، 12 ميليارد دلار است ، تصريح كرد: با افزايش دلار ، انتظار مي رود اندازه بازار كاهش يافته و وضعيت قاچاق احتمالاً تغيير كرده است با وجود اين ، قاچاق هنوز وجود دارد و يك عامل مخرب در برابر توليد ملي است. به طور خاص ، توليدكنندگان اصلي پوشاك داخلي كارگاه هاي كوچك و متوسط ​​هستند و اين گروه بيشتر از صنايع بزرگ از قاچاق متضرر خواهند شد و اگرچه تلاش هاي ارزشمند و م theثر ستاد را در برابر تلاش براي كاهش اين پديده فاجعه بار ارزيابي مي كند. ، اصناف ايران به تلاشهاي بزرگ ستاد در برابر قاچاق ادامه خواهند داد و از سوي ديگر سياستهاي حمايتي را براي تقويت واحدهاي طراحي و توليد در نظر خواهند گرفت. به ويژه در زمينه تامين مواد اوليه ، از نخ و پارچه و نيازهاي جانبي تا سرمايه در گردش ، دولت و بانك مركزي بايد حمايت جدي و م provideثر ارائه دهند.

دبيركل اتاق اصناف ايران با بيان اينكه كيفيت محصولات داخلي در سال هاي اخير افزايش يافته است ، گفت: ما در نمايشگاه ماداكس كه براي اولين بار در حال برگزاري است با اين كيفيت حضور داريم. برخي از پوشاك داخلي با مارك هاي خارجي همتراز هستند و حتي از محصولات رقبا برتر هستند ، مانند تركيه ، هند و بنگلادش. در اين نمايشگاه كه از 11 تا 12 مهرماه در نمايشگاه آفتاب و با حمايت اتاق اصناف ايران برپا شد ، حدود 100 توليدكننده از كشور شركت كرده اند.

0.1 درصد از سهم ايران در صادرات پوشاك جهان

وي در مورد ظرفيت صادراتي پوشاك ساخت ايران گفت: پوشاك يكي از اولويت هاي اتاق اصناف ايران از نظر توليد براي صادرات است. در سال 2020 ، واردات جهاني پوشاك 410 ميليارد دلار گزارش شد و متأسفانه سهم ايران در اين صادرات 0.1 درصد است. از سوي ديگر ، 57 كشور اسلامي (OIC) پوشاك به ارزش 74 ميليارد دلار وارد مي كنند. از آنجا كه ايران يكي از بزرگترين كشورهاي اسلامي است و داراي ظرفيت قابل قبولي در توليد پوشاك است ، با اين حال ، اكثر اين كشورها از نظر صنعتي ضعيف هستند ، بنابراين بازار بسيار خوبي براي محصولات ايراني خواهند بود. بنابراين ، مقامات وزارت صنعت ، معدن و تجارت و اتاق هاي اصناف ، تجارت و تعاون بايد به طور مشترك يك برنامه اجرايي براي سند ملي براي سازماندهي ، توسعه و حمايت از توليد صادراتي گروه پوشاك تهيه كنند. تا بتوانيم مزيت كامل اين بازار مهم

مجتبايي با تاكيد بر اينكه در زمان مبارزه با تاج ، لباس يكي از گروه هايي بود كه بيشترين آسيب را ديد و افزود: همه گيري تاج به طور رسمي اعلام شد ، لباس هاي توليد شده در دست توليدكنندگان و توزيع كنندگان بود و شاهد موجي از چك برگشتي به كرونا همچنين مقامات كشور را مجبور به اتخاذ و اجراي سياست هايي براي تعطيلي مدارس و دانشگاه ها كرد. تشريفات و مهماني ها با توصيه متخصصان بهداشت كاهش يا لغو شد ، بنابراين سطح خريد و تقاضاي لباس به ميزان قابل توجهي كاهش يافت و همه اين عوامل منجر به ضربه هاي مكرر تاج بعدي به گروه پوشاك شد.

مردم خريد 70 درصد از لباسهاي معمولي خود را متوقف كردند

به گفته دبيركل اتاق اصناف ايران ، در 20 ماه گذشته مردم 70 درصد از تقاضاي عادي خود را براي خريد پوشاك متوقف كرده اند. زيرا وقتي مهماني ، مدرسه ، دانشگاه يا ملاقات وجود نداشته باشد ، نياز به خريد لباس كاهش مي يابد. اگرچه با پيگيري اتاق اتحاديه هاي كارگري ايران ، گروه پوشاك در مقر ملي ضد تاج به يكي از 14 گروه تحت تأثير تاج تبديل شد ، اما به دليل محدوديت هاي مالي دولت ، حمايت از اين گروه تقريباً صفر بود. حتي در ستاد تاج در دو مرحله تصميم گرفتيم كه چك ها عودت داده نشوند اما به دليل ضعف در ساختار نرم افزاري بانك مركزي و بانك هاي كشور ، چك هاي صنفي هميشه عودت داده مي شد و اين خسارت بسيار مهم است.

مجتبايي گفت: وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق اصناف ايران ، اتحاديه پوشاك تهران كه مركز تحقيقات خوبي دارد و گروه مشورتي اتاق اصناف ايران ايران كه متشكل از اتحاديه هاي پوشاك در سراسر قلمرو كشور ، مطالعات مفصلي در مورد فرصت هاي پوشاك و پشتيباني زنجيره ارزش انجام داده است. لباس سفارش روز است ، وي نمايشگاه Madex را يكي از اين كمك ها و پشتيباني ها دانست و برجسته كرد: به منظور ايجاد رفاه نسبي و اتصال مجدد شركت هاي توليد و پخش و آگاهي از مدل ها ، كيفيت و قابليت هاي آنها ، اولين نمايشگاه مادكس در زمينه نمايشگاه. اين نمايشگاه نشان داد كه ما ظرفيت بسيار خوبي داريم و حيف است كه دولت سيزدهم كه به دنبال ايجاد و توسعه فرصت هاي شغلي و تقويت صادرات است از كشش گروه پوشاك استفاده نكند.

وي با بيان اينكه در گروه پوشاك خود مي توانيم با كمتر از 200 ميليون تومان شغل ايجاد كنيم ، گفت: در حالي كه در صنعت اين مبلغ حداقل دو ميليارد تومان و در صنايع بزرگ حداقل 20 ميليارد تومان است ، گفت: به مقامات ملي اين گروه نياز است تا از فعاليتهاي مختلف در مشاغل ديگر مانند ريسندگي ، بافندگي ، رنگرزي ، خياطي ، توليد پوشاك ، حمل و نقل و توزيع پشتيباني مي كند. در عين حال ، پوشاك بستر مناسبي را براي اشتغال افراد تحصيل كرده در زمينه هاي مختلف ، از طراحي تا توزيع فراهم مي كند و مردان و زنان مي توانند بدون محدوديت در آنجا كار كنند و علاوه بر رفع نيازهاي داخلي ، درآمد كسب كنند.

تجهيزات و به روز رساني ماشين آلات توليد پوشاك در اصناف

مجتبايي همچنين گفت: “در سند توسعه پوشاك كه مرحله به مرحله آن را اجرا مي كنيم ، بخشي از توجه به فرهنگ ايراني و اسلامي وجود دارد.” چهل ميليون نفر از جمعيت كشور ما بين 20 تا 50 سال سن دارند ، به اين معني كه اين طبقه براي رضايت مشتري به كيفيت ، تنوع ، زيبايي و برند ايراني توجه مي كنند. اين برند يكي از سياستهاي حمايتي اتاق اصناف ايران است. موفقيت هاي خوبي از نام ها و نمادهاي ايراني به دست آمده است و برخي از آنها حتي در فروش مجازي در سطح ملي و بين المللي نيز موفق بوده اند.

وي ادامه داد: استراتژي بعدي توليد براي صادرات و همچنين تجهيز ، نوسازي و كاهش هزينه هاي سربار است. از ليزر و تجهيزات مدرن مي توان براي برش و دوخت استفاده كرد ، اما در زمينه هاي ديگر موضوع افزايش بهره وري عوامل مولد ، به ويژه نيروي كار ، از طريق آموزش و توسعه مهارت ها دنبال مي شود. توليد انبوه و ادغام چندين واحد مكمل با هم ديگر راهبردها هستند. حتي چندين شهر اتحاديه در شهرهاي مختلف واقع شده اند.

به گفته دبيركل اتاق اصناف ايران ، به دليل ظرفيت بالاي ايجاد مشاغل و مشاركت بالاي آن در اقتصاد جهان و اتاق اتحاديه هاي كارگري ايران ، بايد بيشتر از قبل به گروه پوشاك توجه شود. به اما ، براي اين منظور ، همكاري جمعي نهادهاي دولتي و بخش خصوصي براي دستيابي به موقعيت مناسب در توليد و صادرات ضروري است. در عين حال ، سياست هاي مبارزه با قاچاق بايد ادامه يابد تا نام ها و مارك هاي ايراني شانس رشد ، توسعه و بقا در بازار را داشته باشند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.