رونمايي از آكادمي‌هاي تخصصي سما؛ هر استان يك باشگاه فرهنگي ورزشي

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

رونمايي از آكادمي‌هاي تخصصي سما؛ هر استان يك باشگاه فرهنگي ورزشي

۹ بازديد

گروه استاني خبرگزاري آنا؛ حدود 750 مدرسه سما در سراسر كشور در مقاطع مختلف از پيش دبستاني تا دبيرستان وجود دارد ، به دليل پتانسيل استثنايي اين درس. شناخت استعداد و توسعه استعدادها ، ايجاد آكادمي هاي ويژه در اين مدارس اجتناب ناپذير است. البته ، برداشت هاي متفاوتي از مفهوم آموزش وجود دارد. اما …

رونمايي از آكادمي‌هاي تخصصي سما؛ هر استان يك باشگاه فرهنگي ورزشي https://majalehirani.ir/2021/رونمايي-از-آكادمي‌هاي-تخصصي-سما؛-هر-ا/ Mon, 18 Oct 2021 21:04:25 0000 استان ها https://majalehirani.ir/2021/رونمايي-از-آكادمي‌هاي-تخصصي-سما؛-هر-ا/ گروه استاني خبرگزاري آنا؛ حدود 750 مدرسه سما در سراسر كشور در مقاطع مختلف از پيش دبستاني تا دبيرستان وجود دارد ، به دليل پتانسيل استثنايي اين درس. شناخت استعداد و توسعه استعدادها ، ايجاد آكادمي هاي ويژه در اين مدارس اجتناب ناپذير است. البته ، برداشت هاي متفاوتي از مفهوم آموزش وجود دارد. اما …

گروه استاني خبرگزاري آنا؛ حدود 750 مدرسه سما در سراسر كشور در مقاطع مختلف از پيش دبستاني تا دبيرستان وجود دارد ، به دليل پتانسيل استثنايي اين درس. شناخت استعداد و توسعه استعدادها ، ايجاد آكادمي هاي ويژه در اين مدارس اجتناب ناپذير است. البته ، برداشت هاي متفاوتي از مفهوم آموزش وجود دارد. اما مفهوم واقعي آكادمي اين است كه اين مركز ، جدا از ارائه مهارت هاي تخصصي در هر زمينه ، موضوعاتي مانند روانشناسي ، تغذيه و پزشكي ورزشي را به همراه زبان انگليسي در طول آموزش به صورت هفتگي ارائه مي دهد و توسط متخصصان برنامه ريزي شده است.

با توافق و تفاهم ما با فدراسيون كشتي و زورخانه ، سه زورخانه دانش آموز را در هفته تربيت بدني به طور همزمان در استانهاي يزد ، حمدان و خراسان رضوي افتتاح مي كنيم.آكادمي هاي ورزشي تخصصي سما نمونه بارز اين نوع آكادمي ها است كه به همراه بسياري از برنامه هاي ورزشي ديگر در دستور كار گروه تربيت بدني و سلامت دانشگاه آزاد اسلامي معاونت آموزش و مهارت هاي عمومي دانشگاه قرار دارد.

در همين راستا ، در پي تصميم معاونت آموزش عمومي و مهارتهاي دانشگاه آزاد اسلامي تربيت بدني و سلامت براي ايجاد آكادمي ورزشي ويژه مدارس سما در هر استان ، وي با جمشيد همتي ، مدير فيزيك دليل تأسيس اين آكادمي ها و ساير برنامه هاي ورزشي در رابطه با آموزش و بهداشت به شرح زير است كه در ادامه مي خوانيم.

هر استان داراي آكادمي تخصصي ورزش است.

آنا: برنامه ها و اهداف تربيت بدني براي فعاليت هاي ورزشي مدرسه چيست؟

همتي: با توجه به پتانسيل برجسته اي كه شامل 750 مدرسه و تعداد زيادي دانش آموز فعال در سطوح مختلف از پيش دبستاني تا دبيرستان و ظرفيت استثنايي براي توسعه استعدادها و استعدادها است ، ما تعدادي برنامه از جمله ايجاد آكادمي هاي ويژه در هفته آموزش او استانهايي را كه در سراسر كشور رونمايي و افتتاح مي شوند نام برد تا بتوانيم در هر استان يك آكادمي ورزشي تخصصي داشته باشيم.

مفاهيم مختلفي از مفهوم آموزش وجود دارد و خواهد بود. اما مفهوم واقعي آكادمي ، به عنوان مثال در ورزش ، مركزي است كه علاوه بر ارائه آموزش هاي تخصصي مهارت هاي ورزشي ، رشته هايي مانند روانشناسي ورزشي ، تغذيه ورزشي و پزشكي ورزشي را نيز به صورت هفتگي ارائه مي دهد و به طور كامل توسط متخصصان كار مي كند. . برنامه ريزي شده است به به عنوان مثال ، در آكادمي واليبال ، علاوه بر آموزش مهارت هاي واليبال در طول دوره ، روانشناسي ورزشي ، تغذيه ورزشي ، آسيب هاي ورزشي ، پزشكي ورزشي ، مفاهيم مربوط به آن رشته و مفاهيم علوم ورزشي به طور كامل آموزش داده مي شود.

بيشتر بخوانيد:

كسب مدال سما بروجاردو در مسابقات وزنه برداري قهرماني جوانان جهان

مدرسه فوتبال در دانشگاه آزاد اسلامي بندرعباسي تاسيس مي شود

شجاعت از مدارس سما آغاز شد

آنا: براي راه اندازي اين آكادمي ها چه اقداماتي انجام شده است؟

همتي: به منظور اخذ مجوز آكادمي ها ، ما براي صدور گواهينامه كميسيون ماده پنج ، كه اساساً مجوز راه اندازي باشگاه است ، درخواست داده ايم ، به طوري كه هر استان داراي يك باشگاه فرهنگي ورزشي ايجاد تصوير از دانشگاه آزاد اسلامي مجوزها در بسياري از استانها صادر شده است و استانهاي ديگر در تلاش هستند تا اطمينان حاصل كنند كه تقريباً همه مجوزها را در هفته تربيت بدني دريافت مي كنيم. ما قصد داريم در پايان اكتبر آكادمي ها را در سراسر كشور رونمايي كنيم.

افتتاح آكادمي هاي ويژه سما ؛  هر استان داراي يك باشگاه فرهنگي و ورزشي است.

همه مديران استاني تلاش مي كنند اين كار را انجام دهند و پس از فراهم سازي زيرساخت ها و آموزش به دانش آموزان در آكادمي ها ، چون مجوز باشگاه را داريم ، مي توانيم تيم هاي جوانان بسازيم و در ليگ هاي معتبر ورزشي شركت كنيم. همين روند مي تواند زيرساختي براي تشكيل تيم هاي ليگ برتر دانشگاهي باشد.

دانشگاه آزاد اسلامي در طول اين سالها به دليل جذب بازيكن و قهرمان به دانشگاه مورد انتقاد قرار گرفته و سپس به عنوان دانشگاه شناخته شده است. ما مي خواهيم اين چرخه و چرخه را تكميل كنيم ، يعني از همان ابتدا به دانش آموزان دبستاني ، دانش آموزان پايه اول و دوم دبيرستان در آكادمي هاي ورزشي آموزش مي دهيم ، به طوري كه پس از دانشجوي شدن در دانشگاه آزاد اسلامي ، حرفه اي مي شود ورزشكار باشگاههاي اين دانشگاه

آنا: مدارس سما در ليگ هاي كشور چگونه است و داراي مجوز است؟

همتي: ما جلساتي با مسئولان در خصوص ليگ جوانان برگزار كرديم و اكنون در چهار رشته ووشو ، تكواندو ، تنيس روي ميز و كشتي (آزاد و فرنگي) تماس گرفته ايم و اقدامات لازم انجام شده است.

ورزشهاي ديگر بخشي از برنامه هاي سما بوده است. اما به دليل محدوديت زماني ، ما از برخي مناطق از سراسر كشور براي معرفي و جذب افراد با استعداد به مدارس سما تماس گرفته ايم.

راه اندازي آكادمي زمان مي برد تا بتوانيم زيرساخت ها را فراهم كرده و آموزش هاي لازم را ارائه دهيم. در حال حاضر ما چهار موضوع را معرفي كرده ايم تا بتوانيم حضوري رسمي در ليگ به نام دانشگاه آزاد اسلامي سما داشته باشيم.

افتتاح آكادمي هاي ويژه سما ؛  هر استان داراي يك باشگاه فرهنگي و ورزشي است.

آنا: برنامه هاي شما براي مدارس سما در فوتبال چيست؟

همتي: با توجه به توانايي و علاقه به اين رشته در زمينه فوتبال فوتبال در استانها وجود دارد ، ما خودمان اين قلمرو را به استانها واگذار كرده ايم. ماده پنجم مقام كميسيون بايد عنوان موضوعاتي را كه اكثر استانها براي بازي فوتبال انتخاب كرده اند قيد كند. ما مي خواهيم با توجه به ظرفيت استانها ، آكادمي راه اندازي كنيم.

ما نمي خواهيم در استاني كه سابقه ندارد ، آكادمي راه اندازي كنيم. به عنوان مثال ، آكادمي كشتي در مازندران و آكادمي ووشو و هنرهاي رزمي در جانجان راه اندازي مي كنيم. به طور مشابه ، طبق مطالعه اي كه قبلاً در مورد استانها انجام داده بوديم ، موضوعات را در نظر گرفته ايم و فوتبال يكي از اين موضوعات است.

آنا: آيا اين بازي ها مي توانند در ليگ امسال شركت كنند؟

براي اخذ مجوز آكادمي ها ، ما با اخذ گواهي كميسيون ماده پنج كه اساساً مجوز تاسيس باشگاه ها است ، براي ايجاد باشگاه هاي فرهنگي ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي در هر استان اقدام كرده ايم. همتي: مطمئنم تكواندو و ووشو در ليگ امسال حضور خواهند داشت. از آنجا كه ما كادر فني بسيار قوي در اين زمينه ها داريم ، آنها از خانواده دانشگاه آزاد و همكاران سخت كوش هستند ، ما قطعاً در اين دو حوزه حضور داريم. البته ، يك نكته اين است كه ما ليگ جوانان در همه فدراسيون هاي كشور در همه مناطق نداريم كه بتوانيم در آن شركت كنيم. اين بدان معناست كه در بسياري از رشته ها ما اصلاً ليگ گروه سني نداريم.

در هفته تربيت بدني ، 3 دانش آموز زورخانه را باز كردند

آنا: ساير برنامه هاي مديريت تربيت بدني براي مدارس سما چيست؟

همتي: برنامه ديگر تأسيس زورخاناي دانشجويي است. با توافق و تفاهم ما با فدراسيون كشتي و زورخانه ، سه زورخانه دانش آموز را در هفته تربيت بدني به طور همزمان در سه استان يزد ، حمدان و خراسان رضوي باز مي كنيم.

هماهنگي هايي صورت گرفته و سه استان يزد ، حمدان و خراسان رضوي به عنوان خلبان سه زورخانه دانش آموزي با هدف ترويج فرهنگ ايراني اسلامي و حس شجاعت و نجابت و اخلاق را در آنها نهادينه كند. هدف سما گسترش اين فرهنگ غني ايراني- اسلامي از طريق اين رشته جذاب كشتي در مدارس است.

آنا: آيا مجوز باشگاه ها به استان ها داده شده است؟

همتي: ما در نامه اي رسمي به همه 31 استان اعلام كرده ايم كه هر استان براي ايجاد آكادمي بايد حداقل يك مجوز از كميسيون ماده پنج اخذ كند. واحدهاي دانشگاهي در برخي استانها مجوز باشگاه دارند. به عنوان مثال ، خراسان رضوي داراي مجوز باشگاه است و سما از آن مجوز كه دانشگاه ناميده مي شود استفاده مي كند و آكادمي تأسيس مي كند. استانهايي كه مجوز ندارند نيز در حال پيگيري هستند ، اشكال و رويه هاي اداري زيادي وجود دارد كه بايد انجام شود ، همسالان چندين ماه است كه آنها را دنبال مي كنند. اما به دليل شيوع كرونا و تعطيلات به تعويق افتاده است.

با اين حال ، به احتمال زياد حداقل 50 درصد از استانها تا پايان اكتبر 1400 و هفته تربيت بدني مجوز خواهند گرفت و مابقي پس از دريافت مجوز در ماههاي آينده ، آكادمي ورزش را راه اندازي خواهند كرد.

افتتاح آكادمي هاي ويژه سما ؛  هر استان داراي يك باشگاه فرهنگي و ورزشي است.

آنا: آيا كاري براي جذب اسپانسر انجام داده ايد؟

همتي: تأسيس آكادمي ها جذاب است زيرا زيرساخت ها كه سالن بدنسازي و محل ورزش است ، در محوطه دانشگاه وجود دارد و با توجه به اينكه خانواده سما از نظر اقتصادي رفاه دارند ، ما مشكلات مالي زيادي در آنجا نداريم. براي حمايت از موضوع ، ما بايد كارگاه هاي ويژه اي ترتيب دهيم كه از پتانسيل اعضاي هيئت علمي ، كاركنان ، داوران و مربيان حرفه اي در دانشگاه آزاد اسلامي استفاده مي كند.

بيشتر بخوانيد:

10 فعاليت ورزشي در باشگاه فرهنگي ورزشي سما كاشان

اجراي رويدادهاي ورزشي ، آموزشي و فرهنگي در سما ، يزدي

زبان انگليسي و همچنين مهارت هاي ديگر در آكادمي هاي ورزشي آموزش داده خواهد شد. زيرا يكي از مشكلات ورزشكاران بزرگسال اين است كه آنها انگليسي نمي دانند ، به ويژه آنهايي كه مليت و جانباز مي شوند و ما مي خواهيم اين مشكل را حل كنيم. بدين منظور ، معلم زبان در نظر دارد هفته اي دو يا سه جلسه براي دانش آموزان زبان انگليسي تدريس كند كه به عنوان يك ارزش افزوده درآمدزايي مي كند و بيشتر مورد استقبال خانواده ها قرار مي گيرد. زيرا آنها مي دانند كه علاوه بر آموزش ورزش ، اين آكادمي ها نيازهاي ديگري مانند انگليسي ، روانشناسي و تغذيه ورزشي را برآورده مي كنند. اين آموزش ها در دانشگاه مي تواند سودآور باشد و حاميان مالي را جذب كند.

راه اندازي آكادمي هاي ورزشي به شيوه مناسب و كارآمد

آنا: آيا همه آكادمي ها اينگونه تدريس مي كنند؟

همتي: به جرات مي توان گفت كه هيچ آكادمي فعالي در كشور به جز آموزش بازي در اين زمينه وجود ندارد. پاتولوژيتغذيه ورزشي ، زبان انگليسي ، روانشناسي ورزش ، علم ورزش و غيره فعال نيستند.

طبق مطالعه من در مورد مفهوم آكادمي در جهان ، مفهوم آكادمي تمركز بر مهارت ها و نيازهاي ديگري غير از آموزش بازي است. به عنوان مثال ، وقتي باشگاه هايي مانند ليورپول ، منچستريونايتد يا بارسلونا به دليل سن كم و وابستگي به خانواده از سنين پايين كودكان را به خدمت مي گيرند ، خانواده ها را 20 تا 30 كيلومتري ورزشگاه دور مي كنند تا كودك بتواند به تنهايي بماند. بعد از آموزش. قادر به زندگي با والدين خود باشيد ؛ زيرا در طول سال نمي توانيد بچه ها را از خانواده جدا كنيد.

آنا: آيا آكادمي آنطور كه شما مي خواهيد كار مي كند؟

همتي: ما هميشه برنامه ريزي خوبي انجام مي دهيم ؛ اما در اجرا مشكلاتي وجود دارد. ما واقعاً سعي مي كنيم اين كار را انجام دهيم. تأكيد بر اجراي صحيح آن است و ما نياز به حمايت مديران ، به ويژه رسانه ها داريم. سيد محمد بطحايي ، معاون آموزش عمومي و مهارتي دانشگاه آزاد اسلامي از اين طرح استقبال كرد و ما را در همه جلسات تشويق كرد.

پايان پيام / 4121 /4062 /

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.