بحران انرژي به قيمت مس ضربه زد

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

بحران انرژي به قيمت مس ضربه زد

۵ بازديد

محدوديت عرضه و تقاضاي آسيب ديده صنعت مس را در هاله اي از ابهام قرار داده و منجر به سقوط قيمت فلز صنعتي شده است. به گزارش مجله ايراني ، شاخص ماهانه فلزات مس (MMI) در پي چشم انداز ضعيف مس 1.7 درصد كاهش يافت و قيمت مس براي تحويل فصلي و قيمت نقدي چين …

بحران انرژي به قيمت مس ضربه زد https://majalehirani.ir/2021/بحران-انرژي-به-قيمت-مس-ضربه-زد/ Sat, 09 Oct 2021 22:43:07 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/بحران-انرژي-به-قيمت-مس-ضربه-زد/ محدوديت عرضه و تقاضاي آسيب ديده صنعت مس را در هاله اي از ابهام قرار داده و منجر به سقوط قيمت فلز صنعتي شده است. به گزارش مجله ايراني ، شاخص ماهانه فلزات مس (MMI) در پي چشم انداز ضعيف مس 1.7 درصد كاهش يافت و قيمت مس براي تحويل فصلي و قيمت نقدي چين …

محدوديت عرضه و تقاضاي آسيب ديده صنعت مس را در هاله اي از ابهام قرار داده و منجر به سقوط قيمت فلز صنعتي شده است.

به گزارش مجله ايراني ، شاخص ماهانه فلزات مس (MMI) در پي چشم انداز ضعيف مس 1.7 درصد كاهش يافت و قيمت مس براي تحويل فصلي و قيمت نقدي چين ماهانه در بازار فلزات لندن كاهش يافت.

نفوذ فدرال رزرو آمريكا و ركود كنگره

همزمان با آمادگي فدرال رزرو آمريكا براي تعديل اقدامات محرك مالي در طول همه گيري كرونا ، قيمت مس كاهش يافت. فدرال رزرو ايالات متحده سيگنالي را براي افزايش نرخ بهره و تعديل برنامه خريد اوراق به بازار ارسال كرده است. اين خبر به نفع دلار آمريكا بود كه طي يك ماه گذشته ارزش آن افزايش يافته است. اين وضعيت به ويژه براي مس اهميت دارد. دلار آمريكا و كالاها معمولاً رابطه معكوس دارند.

علاوه بر اين ، تصميم كنگره آمريكا يا عدم تصميم نمايندگان ايالات متحده مي تواند منجر به بي ثباتي بازار شود و قيمت مس را تحت تأثير قرار دهد. تأخير در توافقنامه زيرساخت هاي دو حزبي در مجلس نمايندگان همچنان ادامه دارد. كنگره براي افزايش محدوديت بدهي دولت اقدامي نكرده و احتمال آشفتگي بازار افزايش يافته است. با اين حال ، جمهوري خواهان با محدوديت بدهي كوتاه مدت تا ماه دسامبر موافقت كرده اند.

تاثير چين بر قيمت ها

چين ، دومين اقتصاد بزرگ جهان ، نشانه هاي فراز و نشيبي را نشان مي دهد. اين بزرگترين مصرف كننده و توليد كننده مس تصفيه شده است. آخرين مسئله بحران برق است كه بر توليد مس و صنعت توليد كشور ضربه زده است و هر دو بخش با محدوديت روبرو هستند.

بيشتر انرژي چين با استفاده از زغال سنگ توليد مي شود. عرضه به زير سطح مورد نياز كاهش يافته و متعاقباً قيمت ها را به سطوح بالاتر رسانده است. بسياري از استانهاي چين مصرف برق را ممنوع كرده اند. در نتيجه ، توليدكنندگان برق را قطع كرده و توليد كالا را متوقف كرده اند. برخي انتظار دارند كه تعطيلي بر دسترسي به كالاهاي مصرفي در ايالات متحده تأثير بگذارد.

پيامدهاي اين وضعيت را مي توان در شاخص هاي آگوست و سپتامبر كاشين مشاهده كرد كه به ترتيب 49.2 و 50 امتياز بود. قيمت كمتر 50 واحد نشان دهنده افزايش منفي فعاليت كارخانه است.

علاوه بر اين ، نگراني ها در مورد وضعيت مالي توسعه دهنده املاك و مستغلات چيني Overgrand همچنان بر تقاضا تأثير منفي مي گذارد. آينده بخش ساخت و ساز در چين ، مصرف كننده عمده مس ، نامشخص است.

افزايش هزينه هاي پالايش

تقاضاي آهسته مس براي ذوب آهن كمك كرده است. كارخانه هاي ذوب مس چين هزينه تصفيه كنسانتره مس را در سه ماهه چهارم به 70 دلار در تن و هفت سنت در هر پوند افزايش داده است. اين افزايش زماني رخ داد كه اين هزينه ها در طول سال ثابت ماند.

اين افزايش هزينه به اين معناست كه كنسانتره هاي مس در مقادير زيادي در نتيجه تقاضاي كمتر و پس از تسويه قرارداد دستمزد معدنچيان در شيلي در دسترس خواهند بود. اين افزايش همچنين در زماني اتفاق مي افتد كه از كارخانه هاي ذوب مس خواسته شده تا توليد خود را كاهش دهند. كارخانه نانگو با ظرفيت توليد 300000 تن در سال و كارخانه گوئران با ظرفيت توليد 100000 تن در سال از پايان جولاي تا پايان ژوئيه كار خود را متوقف كرده و تا اين ماه در اين حالت باقي ماندند.

وضعيت قيمت بازار

مس براي تحويل فصلي در بازار فلزات لندن در 9 اكتبر 2.3 درصد كاهش يافت و به 9101 دلار در هر تن رسيد.

قيمت نقدي چين 0.9 درصد كاهش يافت و به 10678 دلار در هر تن رسيد. مس قراضه چين كمتر از 0.1 درصد افزايش يافت و به 9846 دلار در هر تن رسيد.

توليدكنندگان مس 110 و 122 آمريكا با 3.3 درصد كاهش به 4.9 دلار در هر پوند رسيدند كه مطابق با قيمت نفت بود. عيار 102 توليدكننده با 3.2 درصد كاهش به 5.1 دلار در هر پوند رسيد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.