سفر دولت به استان بوشهر دستاوردهاي خوبي براي دشتستان داشت – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

سفر دولت به استان بوشهر دستاوردهاي خوبي براي دشتستان داشت – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان

۴ بازديد

به گزارش خبرنگار آنلاين ، ابراهيم رضايي در صفحه مجازي خود گزارشي از سفر يك روزه دولت به استان بوشهر ارسال كرد كه متن آن به شرح زير است. استان بوشهر جمعه 16 مهرماه ميزبان رئيس جمهور و چند تن از اعضاي كابينه بود. اين سفر براي استان بسيار مهم بود زيرا همه ما مشتاقانه …

سفر دولت به استان بوشهر دستاوردهاي خوبي براي دشتستان داشت – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان https://majale-rooz.ir/2021/10/سفر-دولت-به-استان-بوشهر-دستاوردهاي-خوب/ Mon, 11 Oct 2021 03:45:57 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/10/سفر-دولت-به-استان-بوشهر-دستاوردهاي-خوب/ به گزارش خبرنگار آنلاين ، ابراهيم رضايي در صفحه مجازي خود گزارشي از سفر يك روزه دولت به استان بوشهر ارسال كرد كه متن آن به شرح زير است. استان بوشهر جمعه 16 مهرماه ميزبان رئيس جمهور و چند تن از اعضاي كابينه بود. اين سفر براي استان بسيار مهم بود زيرا همه ما مشتاقانه …

به گزارش خبرنگار آنلاين ، ابراهيم رضايي در صفحه مجازي خود گزارشي از سفر يك روزه دولت به استان بوشهر ارسال كرد كه متن آن به شرح زير است.

استان بوشهر جمعه 16 مهرماه ميزبان رئيس جمهور و چند تن از اعضاي كابينه بود. اين سفر براي استان بسيار مهم بود زيرا همه ما مشتاقانه منتظر تصميمات دولت در اين سفر براي ايجاد گشايش در زندگي و معيشت مردم بوديم.

در جلسه بررسي روند راه آهن شيراز-بوشهر ، پيشنهاد كردم از ظرفيت عظيم پتروشيمي هاي استان براي ساخت راه آهن با پيشرفت بسيار اندك استفاده شود. آيت الله رئيسي پذيرفته شد و دستور رسيدگي به آن صادر شد.

رئيس جمهور با هر دو برنامه موافق است

علاوه بر اين برنامه ، با دو نفر از اعضاي شوراي اسلامي روستاي دهرود ، منطقه ارم دشتستان ، در ديدار با آنها در خصوص خشكسالي در منطقه ، مهاجرت روستاييان و اهميت گرفتن دهرود صحبت كرديم. از آنجا كه مطالعه سد انجام شده بود ، رئيس جمهور پس از بررسي آن ، دستور ساخت سد را صادر كرد و مقرر شد كه معاون اجرايي رئيس جمهور بر آن نظارت كند.

بلافاصله مسير ارتباطي بين نمازخانه هاي ارم و بوشكان را در پيش گرفتم ، آنها را از محروميت قسمت ارم و بوشكن مطلع كردم و توضيح دادم كه در هر كيلومتر يك نفر در اين جاده دشوار بر اثر تصادف جان خود را از دست مي دهد ، اگرچه امسال براي اولين بار يكبار لايحه بودجه 1400 بوده و مطالعات آن انجام شده است ، اما اجراي آن آغاز نشده است. آقاي رئيسي تحت تأثير قرار گرفت و گفت كه اين وضعيت با شأن مردم مطابقت ندارد و به وزير راه و شهرسازي دستور داد تا ساخت جاده نماگاه-ارم-بوشكن را آغاز كند. قاسمي همچنين متعهد شد كه اعتبارات لازم را براي اين پروژه اختصاص دهد.

تمركز وزارت جهاد كشاورزي بر دشتستان است

بعدازظهر ميزبان وزير جهاد كشاورزي در دشتستان بوديم. طبق برنامه اوليه ، وي قرار بود از بيشتر شهر ديدن كند ، اما به دليل محدوديت زماني ، اين امكان وجود نداشت. در مورد مشكلات دشتستان به ويژه در زمينه كشاورزي توضيحات مفصلي به دكتر ساداتي نژاد دادم. مشكل آب ، كه اولين و مهمترين مشكلي است كه در بخشهاي مختلف با آن دست به گريبان هستيم ، فروش محصولات و نبود صنايع بسته بندي و تبديل و همچنين صادرات است. وي همچنين متعهد به پيگيري شد و مقرر شد كه وزارت جهاد تمركز بيشتري بر دشتستان داشته باشد.

از آنجايي كه از رئيس جمهور وقت خاصي براي بحث در مورد مشكلات استان و دشتستان خواسته بودم ، با او به تهران رفتم. در طول پرواز به تهران ، اين فرصت را داشتم كه در مورد مشكلات دشتستان با رئيس جمهور و اعضاي كابينه با جزئيات بيشتري صحبت كنم.

احداث بيمارستان هفدهم شهريور برازجان

من با آقاي رئيسي در مورد فقر و محروميت در دشتستان ، اهميت ساخت بيمارستان هفدهم شهريور برازجان ، لزوم سازماندهي كشاورزي دشتستان و حل مشكل شغل ، تعيين سند زمين افراد و برخي موارد ديگر صحبت كردم.

در آنجا از من خواسته شد كه نامه اي در مورد بيمارستان بنويسم و ​​تحويل دهم ، و من بلافاصله نامه اي را كه قبلاً به همراه امام جمعه و فرماندار دشتستان تهيه كرده بوديم ، ارائه كردم. آنها از اين سرعت عمل شگفت زده شدند. امروز وقتي نامه رئيس دفتر رئيس جمهور را در مورد دستور آيت الله رئيسي مبني بر سرعت بخشيدن به ساخت بيمارستان ديدم ، به ياد قول قوي و اقدام انقلابي او افتادم.

بهبود وضعيت آب آشاميدني و كشاورزي

وي سپس در مورد وضعيت آب آشاميدني و كشاورزي دشتستان و اهميت سد دالكي با وزير نيرو صحبت كرد و من از وي براي بازديد از سد دعوت كردم. من نگراني هاي كشاورزان را در مورد نخلستان ها و زمين هاي كشاورزي بيان كردم و آنها حمايت خود را ابراز كردند. من بر اهميت احداث سد در چندين منطقه ديگر دشتستان و همچنين نياز به نوسازي شبكه آبرساني تأكيد كردم.

من با وزير نفت در مورد تغيير وضعيت شركت هاي قراردادي و نيروهاي شركت و جانبازان نفت و همچنين مسئوليت اجتماعي نفت در قبال مردم استان و بي توجهي به نفت نرگسي در برابر مردم و همچنين درباره حمايت از ورزش دشتستان آنها استدلال هاي ما را پذيرفتند و قول دادند به آنها كمك كنند.

با وزير راه در مورد عقب ماندگي پروژه هاي جاده اي دشتستان صحبت كردم. من نگراني مردم استان را در مورد تهلنجي به وزير اقتصاد منتقل كردم ، زيرا دولت ديد وسيعي دارد.

سفر دولت به استان بوشهر موفقيت بزرگي براي دشتستان بود. اختصاص 360 ميليارد تومان براي سد دالكي ، 255 ميليارد تومان براي تكميل طرح آبياري و زهكشي و اجراي طرح تحول نخل خرما و همچنين آبياري جديد در سعدآباد ، آبپخش و شبانكاره و همچنين دالكي و كل و بسياري از طرح هاي ديگر ، در صورت وجود. باعث تغيير ويل دشتستان مي شود.

دشتستان بالاترين سهم را داشت

مواردي مانند احداث سد دهرود و جاده نمازگاه نيز به اين ليست اضافه مي شود. در حالي كه به نظر مي رسد در اين سفر توجه كافي به بوشكان نشده است ، ما سعي مي كنيم در آينده با كمك مقامات اجرايي جبران كنيم.

در پايان تأكيد مي كنم كه موفقيت هاي سفر رئيس جمهور به استان نتيجه تفكر جهادي و محروميت دولت و البته تلاش بي وقفه مديران اجرايي بود كه خدا را شكر بيشترين مشاركت را در اين زمينه داشتند. متناسب با وضعيت

از اين پس بايد تلاش كنيم تا اين وعده ها محقق شود ، مردم انتظار تحقق وعده ها را دارند. در پايان از حضور آيت الله رئيسي و اعضاي دولت در استان بوشهر و همچنين تلاش مديران استان و شهرستان دشتستان تشكر مي كنم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.