سيره حكومتي و فردي پيامبر اعظم/اسوه حسنه‌اي كه بر دل‌ها حكومت كرد – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

سيره حكومتي و فردي پيامبر اعظم/اسوه حسنه‌اي كه بر دل‌ها حكومت كرد – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان

۵ بازديد

خبرگزاري آنلاين – گروه استان ها: روزهاي مفقود شدن پيامبر گرامي اسلام بهانه اي شد تا با سيد احمد ميرعمادي ، نويسنده كتاب “اسوه حسنا” گفت و گو كنيم تا بستري براي بازخواني زندگينامه پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) باشد. بر او باد) كتاب «اسوه حسنا» تحقيقي در شرح حال پيامبر اكرم …

سيره حكومتي و فردي پيامبر اعظم/اسوه حسنه‌اي كه بر دل‌ها حكومت كرد – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان https://majale-rooz.ir/2021/10/سيره-حكومتي-و-فردي-پيامبر-اعظم-اسوه-حسن/ Tue, 05 Oct 2021 03:25:10 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/10/سيره-حكومتي-و-فردي-پيامبر-اعظم-اسوه-حسن/ خبرگزاري آنلاين – گروه استان ها: روزهاي مفقود شدن پيامبر گرامي اسلام بهانه اي شد تا با سيد احمد ميرعمادي ، نويسنده كتاب “اسوه حسنا” گفت و گو كنيم تا بستري براي بازخواني زندگينامه پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) باشد. بر او باد) كتاب «اسوه حسنا» تحقيقي در شرح حال پيامبر اكرم …

خبرگزاري آنلاين – گروه استان ها: روزهاي مفقود شدن پيامبر گرامي اسلام بهانه اي شد تا با سيد احمد ميرعمادي ، نويسنده كتاب “اسوه حسنا” گفت و گو كنيم تا بستري براي بازخواني زندگينامه پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) باشد. بر او باد)

كتاب «اسوه حسنا» تحقيقي در شرح حال پيامبر اكرم است كه در آن ، از طريق آيات قرآني ، روايات و متون تاريخي ، گوشه اي از زندگينامه پيامبر در ابعاد مختلف معرفي شده است.

زندگي حكومتي و شخصي پيامبر اعظم / اسوه حسني كه بر قلبها حكومت مي كرد

اخلاق شخصي و فردي پيامبر اكرم (ص) ، ازدواج و خانواده در زندگي پيامبر (ص) ، زندگي عبادي پيامبر (ص) و مظاهر عبادت در زندگي نبوي ، اخلاق اجتماعي مردم پيامبر (ص) از جمله بخشهاي اين كتاب است. علاوه بر اين ، در قسمت پنجم تا هفتم اين كتاب ، مباحثي مانند زندگي تربيتي پيامبر اعظم (ص) ، تلاش هاي اقتصادي در زندگي نبوي و روش حكومت رسول خدا (ص) ذكر شده است.

مشروح گفتگوي با نويسنده اين كتاب را در زير مي خوانيد.

حوزه سياست را از اخلاق خالي كنيد

آيت الله سيد احمد ميرعمادي در گفتگو با خبرنگار آنلاين ، به «حيات حاكم» پيامبر اكرم (ص) اشاره كرد و گفت: «متأسفانه دولت هاي دنياي امروز از آموزه هاي پيامبران الهي و معمولاً سياسي نسبت به پيامبران كمتر بهره برده اند. منافع شخصي و گروهي. »نظريه هاي انساني رانده شده است.

وي ادامه داد: پشتوانه فكري اين سياست ها سرمايه داري افسار گسيخته ، ليبراليسم ، اومانيسم و ​​سكولاريسم است كه عرصه سياست اخلاق را به كلي خالي كرده است.

سه اصل حكومت پيامبر اكرم

اين استاد حوزه و دانشگاه افزود: پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله روش حكومت خود را بر سه اصل «پايبندي به اخلاق ، قانون و عدالت» بنا نهادند.

وي آيت الله ميرعمادي را يادآور شد: او معيارهاي حكمراني منضبط ، شايسته سالارانه ، اخلاقي و عدالت محور را پيشنهاد كرد و در نتيجه ، الگويي براي پيروي از همه حاكمان شد.

وي به اصل “عدالت محوري” اشاره كرد و گفت: “پيامبر اكرم (ص) يك فرمانرواي صالح بود و عدالت را در همه ابعاد آن ، از جمله عدالت اجتماعي ، عدالت فردي ، عدالت خانوادگي ، خانواده عدالت خواه و غيره رعايت مي كرد.”

زندگي حكومتي و شخصي پيامبر اعظم / اسوه حسني كه بر قلبها حكومت مي كرد

آيت الله ميرعمادي يادآور شد: از نظر پيامبر اكرم ، عدالت ملاك است و اين قوي ترين پايه اي است كه دولت بر آن استوار است.

قضاوت عملي پيامبر بزرگوار حقيقت و عدالت بود

او گفت كه معمولاً سه راه براي اداره حاكمان در جهان وجود دارد: در يك حكومت “اقتدارگرا” ، ديكتاتورها براي ملت ها ارزش قائل نيستند و به زور بر مردم و حكيمان حكومت مي كنند.

حكومت با عدالت يكي از نقاط روشن در زندگي پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله است. نويسنده و نويسنده كتاب ادامه داد: در دولت “فريبنده” ، حاكمان از توجه مردم به اصول اوليه و سرگرم كردن آنها با تعدادي از كارهاي بيهوده و انجام سخاوتمندي و سخاوت زياد جلوگيري مي كنند.

آيت الله ميرعمادي افزود: در يك دولت “عادل” ، حاكم فردي مسئول است كه مي خواهد عدالت را رعايت كند و حكومت با عدالت يكي از نقاط روشن زندگي پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله است. خانواده ها ، در كمتر از ده سال. “

مدار و مشروعيت از عوامل مهم موفقيت پيامبر است

وي همچنين به اصل “قانون و شايسته سالاري” اشاره كرد و يادآور شد: هيچ انساني نمي تواند در جامعه اي بي قانون زندگي كند و ايده جامعه غيرقانوني وحشتناك است ، بنابراين پيامبر اكرم (ص) از همان ابتدا آن را امتحان كرد. از طرف ديگر براي پيروي از قوانين و مقررات الهي ، حتي خود امام همواره در رعايت قوانين و مقررات پيشگام بوده است.

زندگي حكومتي و شخصي پيامبر اعظم / اسوه حسني كه بر قلبها حكومت مي كرد

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اساساً يكي از عوامل مهم موفقيت پيامبر در اشاعه فرهنگ و تمدن اسلامي ، قانون و قانوني بودن او بود. او به هيچكس اجازه نداد كه قداست قانون را زير پا بگذارد و با متخلفان برخورد شديدي كرد.

حكومت پيامبر اكرم حكم قلوب بود

آيت الله ميرعمادي در ادامه سخنان خود به اصل «اخلاق» اشاره كرد و گفت: حكومت پيامبر اكرم حكومت قلب ها بود ، وي اخلاق را در همه مراحل زندگي ، محور حركت خود قرار داد.

شعار “مسلمانان بر اساس شرايط خود ، لادن لمن لا احد له” اساس حكومت پيامبر اكرم را تشكيل داد وي اعلام كرد كه به عهد و پيمان دولت متعهد است و افزود: “شعار” مسلمانان بر اساس شرايط آنها ، لادن لمن لا احد له “اساس حكومت پيامبر اكرم را تشكيل داد.

اين محقق و پژوهشگر كلامي اظهار داشت: داشتن آينده نگري براي مديريت جامعه و كنترل موج هاي شديد مشكلات و مشكلات و غلبه بر موانع و چالش ها را ضروري دانست و آينده نگري روش هميشگي امام بود.

آيت الله ميرعمادي افزود: حفظ كرامت و شرف انساني ، دور نگه داشتن انسان ها از تحقير و رعايت حقوق مردم از آموزه هاي برجسته سنت نبوي است. از نظر پيامبر اكرم ، انسان مجاز به پذيرفتن ذلت و سركوب اصل كرامت خود نيست و اگر با ذوق و ذلت ذلت و ذلت را بپذيرد ، از قلمرو پيروي از پيامبر (ص) ، خاندان پيامبر (ص) خارج مي شود. به

شرح «زندگي فردي» پيامبر اسلام

وي در توضيح “شخصيت فردي” پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) ادامه داد: نحوه رفتارهاي منعكس كننده شخصيت او و بازتاب ايده ها و افكار وي است.

وي ادامه داد: خداوند متعال كه پيامبران خود را در تربيت و پرورش مردم الهام بخشيد ، عالي ترين الگو را پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) قرار داد تا همه در همه رفتارهاي خود از او پيروي كنند.

زندگي حكومتي و شخصي پيامبر اكرم / اسوه حسنايي كه بر قلبها حكومت مي كرد

اين استاد حوزه و دانشگاه افزود: رفتارهاي شخصي كه تاريخ از پيامبر اسلام ثبت كرده و در منابع و متون ديني نيز موجود است ، نمونه هاي زيبا و شگفت انگيزي است كه براي همه انسانها تاريخ هميشه الگوي مهرباني و راهنماي نجات بخش است.

آيت الله ميرعمادي تصريح كرد: آن بزرگوار لباس ساده مي پوشيد ، هرچه مجاز و تميز بود مي پوشيد و به نوع لباس توجه نمي كرد ، فقط سادگي و تميزي آنها مهم بود.

وي گفت: وقتي بزرگان با ماشين خاصي رفتند تا با او به ديگران افتخار كنند ، رسول خدا با تمام توان خود حركت كرد و اگر در مسير خود يك پياده ديد ، با ماشين خود مي رفت.

پيامبر اكرم زندگي خاصي داشت ، جلال و هيبت خاصي داشت

آيت الله ميرعمادي با بيان اينكه به نظافت و پاكيزگي و زينت ظاهر اهميت زيادي مي دهم ، گفت: او زندگي ساده و تميزي داشت ، از درخشش ها و تجملات اجتناب مي كرد و شعار خود را رضايت بخشيد.

محقق سمينار ادامه داد: او با فروتني زيادي روي زمين نشست ، حصير خود را با كوسن چرمي پر از برگ نخل پوشانده بود.

وي افزود: او هرگز سه روز متوالي نان گندم نمي خورد و هيچ گاه براي كسي سنگيني نمي كرد و هيچ كس را اذيت نمي كرد.

آيت الله ميرعمادي اظهار داشت: “او به بوي عطر علاقه زيادي داشت ، بنابراين گفته مي شد كه او يك سوم درآمد خود را صرف خريد عطر و عطر كرده است ، به طوري كه از بوي عطر مشخص شد. عطر او در كجا او گذشته بود

زندگي حكومتي و شخصي پيامبر اعظم / اسوه حسني كه بر قلبها حكومت مي كرد

وي در ادامه گفت كه پيامبر اكرم با فقرا و نيازمندان مشاركت داشت و سر سفره او نشست و هرگز فقرا را تحقير نكرد: او از هيچ سلطاني نمي ترسيد و فقرا و پادشاهان را به نحوي به توحيد دعوت كرد.

اين استاد حوزه و دانشگاه تصريح كرد: پيامبر اكرم در حالي كه زندگي ساده اي با غذا ، پوشاك و مركب داشت ، جلال و ترس خاصي داشت و در بين همنوعان خود بسيار دوست داشتني و گرامي داشت.

نويسنده كتاب “اسوه حسنا” گفت: “در اين كتاب ، ما درباره زندگي شخصي پيامبر در هشت بخش و زندگي دولتي پيامبر در 12 بخش صحبت مي كنيم كه علاقه مندان مي توانند در اين كتاب به آنها مراجعه كنند.” به

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.