پي‌گيري موضوع آذربايجان؛ منطقي يا احساسي؟؛ ايران ناظر منفعل نخواهد بود

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

پي‌گيري موضوع آذربايجان؛ منطقي يا احساسي؟؛ ايران ناظر منفعل نخواهد بود

۴ بازديد

يك كارشناس مسائل بين الملل گفت: ما بايد حوادث جمهوري آذربايجان را به دور از احساسات و منطق دنبال كنيم و البته همه بايد بدانند كه ايران در موضوع همسايگان ناظر منفعل نخواهد بود. “آقاي جلال خوش شهره” ، كارشناس مسائل بين الملل در مورد تنش بين ايران و آذربايجان و اظهارات اخير وزير امور …

پي‌گيري موضوع آذربايجان؛ منطقي يا احساسي؟؛ ايران ناظر منفعل نخواهد بود https://majale-rooz.ir/2021/10/پي‌گيري-موضوع-آذربايجان؛-منطقي-يا-احس/ Mon, 04 Oct 2021 15:23:48 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/10/پي‌گيري-موضوع-آذربايجان؛-منطقي-يا-احس/ يك كارشناس مسائل بين الملل گفت: ما بايد حوادث جمهوري آذربايجان را به دور از احساسات و منطق دنبال كنيم و البته همه بايد بدانند كه ايران در موضوع همسايگان ناظر منفعل نخواهد بود. “آقاي جلال خوش شهره” ، كارشناس مسائل بين الملل در مورد تنش بين ايران و آذربايجان و اظهارات اخير وزير امور …

يك كارشناس مسائل بين الملل گفت: ما بايد حوادث جمهوري آذربايجان را به دور از احساسات و منطق دنبال كنيم و البته همه بايد بدانند كه ايران در موضوع همسايگان ناظر منفعل نخواهد بود. “آقاي جلال خوش شهره” ، كارشناس مسائل بين الملل در مورد تنش بين ايران و آذربايجان و اظهارات اخير وزير امور خارجه ايران در اين زمينه ، گفت: سخنراني آقاي اميرعبداللهيان چند محور داشت كه يكي از محورهاي اصلي مرتبط با آن بوده است. درگيري در مرزهاي ايران را مورد بررسي قرار داد و اين درگيري دو جنبه دارد. يكي از آنها درگيري عاطفي و آنچه در قالب رسانه ها گسترش مي يابد و مستلزم تهديدها و تغييرات ناشي از آن است ، و من آن را خوب نمي دانم ، اما من فكر مي كنم اين بايد با واقع بيني و خرد انتقادي در روابط ايران و آذربايجان انجام شود. : تحميل مي شود و بايد به نحوي كنترل شود.

تغيير ژئوپليتيك در منطقه به معناي گسست يكي از كانال هاي ارتباطي ايران با اروپا است
وي افزود: آقاي اميرعبداللهيان در اين گفتگو به درستي اشاره كرد كه اين مناقشه را مي توان از طريق ديپلماسي و توافقاتي كه خود با وزير امور خارجه آذربايجان حفظ كرده بود ، حل كرد. به طور طبيعي ، آنچه در حال حاضر در آذربايجان با آن سروكار داريم ، خطر تغيير ژئوپليتيك منطقه و سطح روابط ايران با ارمنستان از طريق ايجاد تغيير در نقشه جغرافيايي مورد نظر تركيه است. دولت ايران ، به عنوان حافظ منافع ملي و امنيت ملي ايران ، بايد از آن بسيار مراقبت كرده و از هرگونه تغيير در مرزهاي ايران اجتناب كند ، زيرا تغييرات ژئوپليتيك در منطقه به معناي گسست يكي از كانال هاي ارتباطي ايران با اروپا است كه مي تواند منبع فشار باشد: محاصره ايران را مرطوب كند.

خوش شهره ادامه داد: عكس العمل ايران منطقي است ، اگرچه سال گذشته در زمان وقوع جنگ قره باغ در ايران دو ديدگاه وجود داشت. اين ديدگاه كه جنگ قره باغ از نظر ايدئولوژيكي صورت نگرفته است ، اين كه يك كشور مسلمان و يك كشور غير مسلمان با يكديگر درگير شده اند و برخي از مناطق يك كشور مسلمان اشغال شده است و اكنون در حال آزادسازي است ، اما متأسفانه در ايران ، بيش از آنچه او به آن توجه داشت موضوع از ديدگاه واقعي ، عرفي و ژئواستراتژيك بيشتر احساسي و ايدئولوژيك بود. تجربه جنگ قره باغ نشان داد كه در زمينه ديپلماسي ، نمي توان درگيري بين دو كشور را تنها از دريچه ايدئولوژي مورد بررسي قرار داد.

وي خاطرنشان كرد كه منافع ، منافع و امنيت ملي بايد در چارچوب واقعيت جستجو شود و ديد كه كف دست كه برخي براي آذربايجان عليه ارمنستان مي كشند و برخي با آن مخالف هستند ، گفت كه اين جنگ بايد در او پيامدهاي بلندمدت را در جغرافياي منطقه ديد ، با حساسيت به موضوع نگاه كرد و منفعل شد. آذربايجاني هايي كه با كمك تركيه و ارتش و اسلحه اسرائيل وارد جنگ شده بودند. وي پيش بيني كرد كه منطقه چه تغييراتي را متحمل خواهد شد و چه تهديدها و ضررهايي براي اين منطقه به دنبال خواهد داشت.

ايران ناظر منفعل نخواهد بود

خوش شهره گفت: چشم كساني كه ديروز كف مي زدند و سوت مي زدند روزمره بود ، اما امروز متوجه شده اند كه نبايد جنگ را از موضعي منفعلانه و اشتباه در تشخيص اتفاقات و پيامدهاي آن برداشت. امروزه واكنش ايران به اين تلاش براي تغيير ژئوپليتيك منطقه منطقي است و همه بايد بدانند كه ايران ناظر منفعل تغيير ژئوپليتيك منطقه نخواهد بود. ايران به طور كامل از منافع خود دفاع مي كند.

وي افزود: اما اين دفاع به اين معنا نيست كه ما اين موضوع را در محيطي احساسي و پرشور دنبال مي كنيم كه موضوع عثمانيسم مي شود و از طرف ديگر ما را متهم به پان ايرانيسم يا نو صفويه مي كنند. به نظر من ، دستگاه ديپلماسي ما بايد به شدت مانع از ورود آن به چنين بحث هايي شود كه جز ضرر و زيان براي ايران ندارد.

اين كارشناس بين المللي ادامه داد: ما بايد بر اساس قوانين بين المللي و آنچه براي حفظ مرزهاي جهان باقي مانده و آنچه سازمان ملل متحد به عنوان جغرافياي منطقه اي هر منطقه از جهان و به هيچ وجه تعريف كرده است عمل كنيم. تحت بار تغيير در مرزهاي شمال غربي ايران ، كه خوشبختانه آقاي اميرعبداللهيان در سخنراني خود به آن اشاره كرد و سعي كرد از فضاي التهابي كه از نظر من از بيرون و توسط مخالفان ايراني در حال تشديد است ، جلوگيري كند.

وي گفت: “ما نبايد اجازه دهيم شمال غربي ما به نقطه جوش برسد ، با وجود پاسخ منطقي و قاطع ما ، ديپلماسي ما بايد كار خود را انجام دهد.” آقاي اميرعبداللهيان ، آنچه آنها گفتند اين بود كه آنها با وزير امور خارجه آذربايجان مذاكره كرده اند و حضور ما در مانور نظامي در آنجا مطمئناً نشان مي دهد كه ايران آماده واكنش به هرگونه تغيير تحميل شده بر جغرافياي سياسي و منطقه اي است. اما علاوه بر اين ، نبايد به هژموني كه دشمنان ايران سعي در ايجاد اشغال ايران در سراسر سپاه امنيتي ايران دارند ، چه در شمال غرب ، چه در شرق ، جنوب شرق ايران ، اضافه شود.

ما مذاكرات خود را در قالب مذاكرات وين ادامه مي دهيم

خوش شهره گفت: آقاي عبداللهيان ديپلماسي را در اولويت اول كنترل و يافتن راه حلي براي درگيري هاي كنوني قرار داد و اين در دستور كار وزارت خارجه است. اما نكته ديگر موضع آقاي امير عبداللهيان در مورد از سرگيري مذاكرات برجامي بود. نكته مثبتي كه من در سخنراني آقاي اميرعبداللهيان ديدم اين بود كه برخلاف آنچه اكثر مخالفان برجام در داخل مي گفتند ، و حتي اسرائيل و ديگر متحدانش در منطقه پيش بيني مي كردند كه ايران مكالمات وين و برجام را كنار مي گذارد. قرار است از يك طرح جديد و يك گفتگوي جديد پيروي كند.

وي افزود: آقاي اميرعبداللهيان در اين زمينه گفت كه ما مذاكرات خود را بر اساس قالب مذاكرات وين ادامه مي دهيم كه جاي خوشحالي است. به نظر من ، انتظارات و نگراني هايي كه در مورد قالب وين وجود داشت ، حفظ خواهد شد ، كه در پي آن تلاش گسترده و محكمي با مذاكرات سخت ديپلماتيك توسط دولت و دستگاه ديپلماسي دولت قبلي دنبال شد. امير عبداللهيان گفت ما بر اساس همان قالب عمل مي كنيم. نكته بعدي اين بود كه گفته شد مذاكرات ، ادامه و مديريت آنها مي تواند به شوراي عالي امنيت واگذار شود ، عبداللهيان گفت نه ، وزارت امور خارجه همان مذاكرات را ادامه مي دهد و معاون سياسي وزارت امور خارجه اين كار را انجام مي دهد.

خوش شهره خاطرنشان كرد: آيا اين معاون اكنون مي تواند در همان چارچوب ، ساختار و قدرت مذاكره كند؟ اين امر توسط آينده تعيين مي شود. اما معلوم شد كه مديريت مذاكرات در اختيار وزارت خارجه و معاون سياسي آن است. با اين حال ، آقاي امير عبداللهيان گفت كه وزارت خارجه مطابق سياست هاي افزايش خود مذاكرات خود را ادامه مي دهد. بايد ديد تركيب تيم مذاكره كننده ايراني در نظر گرفته شده است و بر اساس آن تصميم داريم در آينده مذاكرات را ادامه دهيم.

نكته مهمي كه در گفتگوي اميرعبداللهيان ناديده گرفته شد

و وي افزود: در بحبوحه سخنان وزير خارجه ، دو نكته كه بسيار مهم هستند پنهان شد. اين واقعيت كه آقاي اميرعبداللهيان گفت ما در نيويورك با آمريكايي ها نيز صحبت مي كنيم ، علي رغم تأكيد اوليه كه آمريكايي ها مي خواهند 1 5 در نيويورك با ايران ملاقاتي داشته باشد ، اما ايران آن را نپذيرفت ، اما ادامه داد آنها گفتند كه ما با آمريكايي ها مذاكره كرده ايم و آنها س questionsالاتي دارند و ما پاسخ داديم و روشن نكرديم كه اين آمريكايي ها چه كساني هستند. آيا آنها ديپلمات آمريكايي بودند؟ آيا سرمايه گذاران آمريكايي بودند؟ آيا آنها لابي گر آمريكايي بودند؟

وي گفت: “اين نكته بسيار مهمي بود كه در كنار سخنراني آقاي اميرعبداللهيان ناديده گرفته شد و كمتر به آن پرداخته شد و پوشش آموزنده اي بود كه در جنبه هاي مختلف سخنراني آقاي اميرعبداللهيان به آن اشاره شده است”. اما اگر بتوانيم مسائل خود را بدون در نظر گرفتن پيام رسان ها و واسطه ها مستقيماً مطرح كنيم ، فكر مي كنم به راحتي مي توانيم از بن بستي كه در مورد برجام بوجود آمده است ، عبور كنيم.

اين كارشناس مسائل بين الملل گفت: “مشكل بين ايران و آمريكا هميشه اين بود كه واسطه ها پيام ها را منتقل مي كردند. اين پيام ها مي تواند با تعديلات و اضافات و هر چيز ديگري همراه باشد و نمي تواند پيام مستقيم بدهد”. همانطور كه در سال 2015 مشاهده كرديم ، وقتي ايران و ايالات متحده گفتگوي مستقيم را آغاز كردند و پيام ها را از طريق رسانه ها و واسطه هاي اروپايي و غير اروپايي كنار گذاشتند ، آنها گفتگوي حضوري را آغاز كردند. بزرگتر شد و نتيجه اين شد كه قرار بود نزديكتر شود.

وي افزود: معناي مفهومي سخنان آقاي عبداللهيان اين بود كه مي خواهيم مرحله به مرحله به نتيجه برسيم. ما نمي خواهيم قهوه بخوريم ، درست است. اگر وارد مذاكره شويم ، نمي توانيم به نتيجه برسيم ، سپس آنها مي آيند كه تحريم ها عليه ايران را لغو كنند يا حلقه هاي فشار عليه ايران را آزاد كنند. عبداللهيان دو اظهار داشت كه ما بايد شاهد حركت اميدوار كننده و مطمئن آمريكايي ها باشيم.

بايدن نشان مي دهد كه مي خواهد گفت وگو با ايران را متفاوت از دولت ترامپ آغاز كند

خوش شهره افزود: به عنوان مثال در گام اول بايد بخشي از تحريم ها برداشته شود و سپس بر اساس نتايجي كه به دست مي آوريم جلو برويم و به يك نتيجه منطقي برسيم. نكته دوم عبداللهيان اين بود كه دولت بايدن به راه آهن خود در دولت دونالد ترامپ ادامه مي دهد. به طور معمول ، اگر قرار باشد دولت ترامپ به همان شيوه مذاكره كند ، ايران اين نظر را نمي پذيرد و بديهي و منطقي است كه تهران مي خواهد نشان دهد كه مي خواهد با دولت ترامپ متفاوت از دولت ترامپ گفت وگو كند.

وي خاطرنشان كرد: اما در مجموع آنچه وضعيت را بدتر مي كند وضعيت يخ زده پرونده هسته اي ايران و گفتگوي برجام است. آنچه در طول زمان اتفاق مي افتد به نفع ايران نيست. هرچه مذاكرات بيشتر به پايان برسد و در چارچوب توافق به نتيجه نهايي برسد يا خير ، ادامه دادن به طور جدي بهتر خواهد بود. اين در حالي است كه حل و فصل ژئوپليتيك منطقه به ضرر ايران در حال شكل گيري است و اينها فرصت هايي است كه ايران از دست مي دهد.

خوش شهره گفت: ايران بايد عنصر زمان را در نظر بگيرد ، اين وضعيت يخ زده ما را در منطقه ژئوپليتيك منطقه در شمال غرب و شرق ايران و در عراق ، كه انتخابات اكتبر در پيش است ، تغييراتي براي ما به ارمغان آورده است. نتايج انتخابات نمي تواند مطابق با منافع ايران يا چشم انداز ايران در قبال لبنان و كشورهاي منطقه باشد: ايران نبايد اين فرصت را به كساني بدهد كه مي خواهند محاصره ايران را سخت كنند.

زمان فعل (Verb Tenses) در انگلیسی چیست؟

در زبان انگلیسی، زمان فعل مشخص می کند که یک رویداد یا عمل مربوط به چه زمانی می شود. ما از زمان افعال برای اشاره به گذشته، حال و آینده استفاده می کنیم. معمولا فعل های اصلی جمله به همراه کلمات کمکی (auxiliary words) آورده می شوند.بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان

کلمات کمکی که اغلب اوقات فعل هستند، کلماتی اند که معنای فعل اصلی جمله را تقویت می کنند و اطلاعات کمکی و اضافی بیشتری درباره زمان فعل ارائه می دهند. علاوه بر این، کلمات کمکی می توانند جزئیات مربوط به حالت، عدد و یا جزئیات مرتبط به یک شخص را بیان کنند. کلماتی مثل Can ، may ، must و will نمونه هایی از کلمات کمکی هستند.

چگونه از زمان فعل در جمله استفاده می شود؟

وقتی می خواهید زمان چیزی را نشان دهید یا به اتفاقی اشاره کنید از زمان فعل استفاده می کنید. قبل از انتخاب زمان فعل به نکات زیر توجه نمایید: آموزش صرف فعل

1- شکل صحیح فعلتان در زمان های مختلف را یاد بگیرید، مثلا برخی افعال برای تبدیل به زمان گذشته –ed می گیرند.

2- موقع صحبت کردن یا نوشتن و یا به طور کلی استفاده از افعال، مدام زمان فعل هایتان را تغییر ندهید و زمان را ثابت نگه دارید.

3- کلمات کمکی صحیح، مانند will یا have را به فعل اصلی تان اضافه کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.