همه چيز درباره تزريق واكسن كرونا به كودكان

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

همه چيز درباره تزريق واكسن كرونا به كودكان

۵ بازديد

يك متخصص اطفال با تاكيد بر اهميت واكسيناسيون كرونا براي كودكان ، عوارض جانبي احتمالي واكسن و نحوه مراقبت از كودكان را شرح داد. به گزارش مجله ايراني ، دكتر فيضه بختياري در مورد اهميت ايمن سازي كودكان گفت: واكسيناسيون كودكان در همه بيماري هاي همه گير بسيار مهم است زيرا كودكان معمولاً دچار عفونت …

همه چيز درباره تزريق واكسن كرونا به كودكان https://majalehirani.ir/2021/همه-چيز-درباره-تزريق-واكسن-كرونا-به-كود/ Mon, 04 Oct 2021 01:26:38 0000 دانش و سلامت https://majalehirani.ir/2021/همه-چيز-درباره-تزريق-واكسن-كرونا-به-كود/ يك متخصص اطفال با تاكيد بر اهميت واكسيناسيون كرونا براي كودكان ، عوارض جانبي احتمالي واكسن و نحوه مراقبت از كودكان را شرح داد. به گزارش مجله ايراني ، دكتر فيضه بختياري در مورد اهميت ايمن سازي كودكان گفت: واكسيناسيون كودكان در همه بيماري هاي همه گير بسيار مهم است زيرا كودكان معمولاً دچار عفونت …

يك متخصص اطفال با تاكيد بر اهميت واكسيناسيون كرونا براي كودكان ، عوارض جانبي احتمالي واكسن و نحوه مراقبت از كودكان را شرح داد.

به گزارش مجله ايراني ، دكتر فيضه بختياري در مورد اهميت ايمن سازي كودكان گفت: واكسيناسيون كودكان در همه بيماري هاي همه گير بسيار مهم است زيرا كودكان معمولاً دچار عفونت هايي مانند بيماري عروق بيماري كرونا قلب ، آنفولانزا و حتي سرماخوردگي مي شوند. و علائم آنها معمولاً خفيف تر از علائم بالغ ، و گاهي اوقات عفونت آنها بدون علامت است.

وي در ادامه افزود: در بيماري كرونا ، ممكن است يك كودك علائم عفونت با بي حالي و از دست دادن اشتها را نشان دهد كه والدين به آن توجه زيادي نمي كنند ، در حالي كه ناقل ويروس است و مي تواند ويروس را به ديگران منتقل كند. ”

بختياري افزود: فرزندان ما در جامعه وارد مهد كودك و مدرسه مي شوند و از اين طريق عفونت را به يكديگر منتقل مي كنند و اين امر خانواده ها را از طريق كودكان دور هم جمع مي كند. به همين دليل ، واكسيناسيون كرونا در افراد زير 18 سال بسيار مهم است و اين مي تواند در كنترل همه گيري كمك كند.

وي ادامه داد: موضوعي كه در مقالات علمي جهان ذكر شده و مورد تاييد كميته علمي ستاد كرونا قرار گرفته است اين است كه نوجوانان 12 تا 18 ساله بايد واكسن كرونا را دريافت كنند.

وي افزود: واكسن سينوفورم براي كودكان 12 تا 18 ساله كه تزريق مي شوند پذيرفته مي شود. البته واكسن پستوكوكوس ، توليد مشترك ايران و كوبا ، براي افراد زير 12 سال نيز پذيرفته شده است كه به خواست خدا ، واكسيناسيون با آنها در چند هفته آينده آغاز مي شود.

اين متخصص اطفال درباره عوارض احتمالي واكسيناسيون در كودكان گفت: واكسيناسيون با هر واكسني با عوارض جانبي در كودكان همراه است. در ايمن سازي بيماري كرونا ، معمولاً تب خفيف ، رخوت و از دست دادن اشتها وجود دارد كه انتظار مي رود يك تا دو روز طول بكشد. اگر تب بيش از 3 روز طول كشيد به خانواده ها توصيه مي شود كه به پزشك مراجعه كنند. در مورد عوارض جانبي موضعي ، ممكن است گرما و تورم در محل تزريق و احساس سنگيني در بازو وجود داشته باشد كه در عرض يك تا دو روز برطرف مي شود و ما به خانواده ها توصيه مي كنيم از شربت استامينوفن استفاده كنند يا از قرص استامينوفن استفاده كنند. البته از كمپرس گرم مي توان براي علائم موضعي نيز استفاده كرد.

به گفته كانال تلگرامي وزارت بهداشت ، وي در پايان گفت: “به طور كلي ، واكسن كرونا عوارض جانبي قابل توجهي ندارد و توصيه مي كنم والدين واكسن را به فرزندان خود تزريق كنند.” زيرا در كنترل بيماري بسيار مثر است و تعداد بستري شدن ها و موارد شديد بيماري را كاهش مي دهد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.