تورم عربستان در يك قدمي صفر شدن!

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

تورم عربستان در يك قدمي صفر شدن!

۸ بازديد

نرخ تورم عربستان تنها به 0.3 درصد رسيد. به گزارش مجله ايراني ، ميانگين شاخص قيمت مصرف كننده در بزرگترين اقتصاد جهان عرب تا پايان ماه اوت 0.3 درصد بود كه نسبت به مدت مشابه ماه گذشته 0.1 درصد كاهش يافته و كمترين تورم نيز 20 درصد ثبت شده است. او ماه گذشته در اين …

تورم عربستان در يك قدمي صفر شدن! https://majalehirani.ir/2021/تورم-عربستان-در-يك-قدمي-صفر-شدن/ Sat, 18 Sep 2021 21:43:37 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/تورم-عربستان-در-يك-قدمي-صفر-شدن/ نرخ تورم عربستان تنها به 0.3 درصد رسيد. به گزارش مجله ايراني ، ميانگين شاخص قيمت مصرف كننده در بزرگترين اقتصاد جهان عرب تا پايان ماه اوت 0.3 درصد بود كه نسبت به مدت مشابه ماه گذشته 0.1 درصد كاهش يافته و كمترين تورم نيز 20 درصد ثبت شده است. او ماه گذشته در اين …

نرخ تورم عربستان تنها به 0.3 درصد رسيد.

به گزارش مجله ايراني ، ميانگين شاخص قيمت مصرف كننده در بزرگترين اقتصاد جهان عرب تا پايان ماه اوت 0.3 درصد بود كه نسبت به مدت مشابه ماه گذشته 0.1 درصد كاهش يافته و كمترين تورم نيز 20 درصد ثبت شده است. او ماه گذشته در اين كشور بوده است.

در ميان بخشهاي مختلف ، بيشترين تورم مربوط به حمل و نقل با 6.5 درصد و پس از آن ارتباطات با 2.6 درصد و مواد غذايي و آشاميدني با 1.9 درصد بود. از سوي ديگر ، كمترين تورم مربوط به آب و برق بود كه منفي 3.5 درصد بود و پس از آن لوازم خانگي با 0.4 درصد.

در ميان ساير بخش ها ، تورم در بخش دخانيات 0.6 درصد بود.

پيش بيني مي شود اقتصاد عربستان امسال 2.1 درصد رشد كند ، اما حتي در صورت رشد ، توليد ناخالص داخلي بزرگترين اقتصاد خاورميانه كمتر از قبل از شروع بحران كرونا خواهد بود. بر اساس گزارش صندوق بين المللي پول ، اقتصاد عربستان در سال گذشته 4.1 درصد كاهش يافته است.

عربستان اعلام كرد با كاهش درآمدهاي دولت و كاهش قيمت نفت در بازارهاي جهاني نرخ ماليات بر ارزش افزوده خود را به 15 درصد رسانده است. كسري بودجه دولت عربستان در ماه هاي اخير در حال افزايش است و ذخاير ارزي اين كشور در ماه مه به پايين ترين سطح در يك دهه اخير رسيد.

نرخ تورم عربستان سعودي در ماه جاري 0.1 درصد است كه نسبت به ماه گذشته 0.1 درصد كاهش يافته است. عربستان داراي نرخ تورم متوسط ​​2.58 درصد بين سالهاي 2000 تا 2021 بوده است كه بالاترين رقم ثبت شده 11.1 درصد در جولاي 2008 و كمترين تورم ثبت شده در فوريه 2019 منهاي 2.2 درصد بوده است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.