الفباي سفر به برزيل شهر زيباي ريودوژانيرو

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

الفباي سفر به برزيل شهر زيباي ريودوژانيرو

۱۱۴ بازديد

ريودوژانيرو در زبان پرتغالي به معناي «رودخانه ژانويه» است.

اين شهر ساحلي كه در جوار اقيانوس اطلس قرار گرفته است جاذبه هاي بسيار زيبايي براي گردشگران دارد. اگر هواي سفر داريد و دل تان براي گشت و گذار در يك شهر باستاني و خوش آب و هوا قنج مي رود ريودوژانيرو مي تواند انتخاب خوبي براي تان باشد. مطمئن باشيد اين شهر رنگارنگ را تا سالها فراموش نخواهيد كرد. البته به شرطي كه الفباي سفر به اين شهر را بدانيد. ريو شهر سواحل طلايي، كوه‌هاي سرسبز، كارناوال‌هاي شاد، رقص سامبا؛ شهر قهوه و فوتبال است. ديدني‌هاي اينجا هر سليقه‌اي را عاشق خودش مي‌كند؛ از مجسمه‌ي ۳۸ متري مسيح بر فراز كوه كوركوادو و موزه‌هاي پر رمز و راز شهر كه بگذريم، تفريحات ساحلي بخش جدانشدني خوشي‌ هاي سفر به برزيلي‌ است. ساحل كوپاكابانا لوكيشن اصلي داستان هاي پائولو كوييلو، بزرگترين ساحل ريو است كه چهار كيلومتر در امتداد اقيانوس اطلس كشيده شده و كافه و موسيقي، شنا و حمام آفتاب، فوتبال و واليبال و غواصي و موج‌سواري را در كنار هم جمع كرده است.

ريو بازار خوبي براي خريد هديه و سوغاتي دارد. اگر به دنبال هديه هاي مدرن هستيد، در مركز خريد ريوسول برندهاي جهاني در انتظارات است و اگر سليقه اي سنتي داريد، يكشنبه‌بازار ايپانما و بازار شبانه‌ ساحل كوپاكابانا با سوغاتي‌ هاي سنتي شان مانند لباس‌ و خنزرپنزرهاي رنگارنگ و شاد نظر شما را جلب خواهد كرد. غذاهاي سنتي را فراموش نكنيد. فيژوآدا معروف‌ترين خوراك برزيلي است كه به علاوه اسنك‌ هاي خياباني مثل پان ‌دكيژو و ژوئيلو هركسي را سر اشتها مي ‌آورد.

هزينه سفر به ريو

ريو دومين شهر بزرگ برزيل است. ريو شهر چندان گران قيمتي نيست مسافت زياد و طول مدت پرواز باعث مي شود بليط هواپيما گران تمام شود. اما هتل‌ هاي متوسط زيادي با قيمت متوسط در شهر ريو وجود دارد. هزينه‌هاي روزمره در ريو متوسط است. غذا هايش خوشمزه و قيمت آن باز هم در سطح متوسط است. براي رفت و آمد سه انتخاب مترو، اتوبوس و تاكسي داريد كه مترو از همه راحت‌ تر و ارزان‌ تر مي باشد. اما اگر در مدت اقامت تان، فستيوال سالانه اي در حال برگزاري باشد بدانيد كه همه‌ قيمت‌ها تا اندازه اي بالاتر از حالت عادي مي شود.

بهترين وقت سفر به ريو

آب و هواي ريو، مثل خيلي از نقاط برزيل، استوايي است. تابستان‌هايش گرم و از دي‌ماه تا فروردين باران هايي طولاني مي بارد. دماي هوا در تابستان بيشتر وقت ‌ها به بالاي چهل درجه مي ‌رسد و گاهي اوقات رگبارها دردسر درست مي كنند و در خيابان سيل به راه مي اندازند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.