بررسي ۵ دروغي كه بايدن درباره افغانستان گفت

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

بررسي ۵ دروغي كه بايدن درباره افغانستان گفت

۶ بازديد

عبدالباري عطوان ، سردبير روزنامه فرامنطقه اي راي اليوم ، در سرمقاله اي نوشت: اين نيز ضربه اي است به فروپاشي نهايي نظريه غرب در 30 سال گذشته و ماهيت استفاده از نيروي نظامي. براي براندازي “ديكتاتوري” و جايگزيني آن با سيستم دموكراتيك مبتني بر تمدن غربي. رسانه هاي غربي و به ويژه رسانه هاي …

بررسي ۵ دروغي كه بايدن درباره افغانستان گفت https://majale-rooz.ir/2021/08/بررسي-۵-دروغي-كه-بايدن-درباره-افغانستا/ مجله روز Fri, 20 Aug 2021 06:33:40 0000 بين الملل https://majale-rooz.ir/2021/08/بررسي-۵-دروغي-كه-بايدن-درباره-افغانستا/ عبدالباري عطوان ، سردبير روزنامه فرامنطقه اي راي اليوم ، در سرمقاله اي نوشت: اين نيز ضربه اي است به فروپاشي نهايي نظريه غرب در 30 سال گذشته و ماهيت استفاده از نيروي نظامي. براي براندازي “ديكتاتوري” و جايگزيني آن با سيستم دموكراتيك مبتني بر تمدن غربي. رسانه هاي غربي و به ويژه رسانه هاي …

عبدالباري عطوان ، سردبير روزنامه فرامنطقه اي راي اليوم ، در سرمقاله اي نوشت: اين نيز ضربه اي است به فروپاشي نهايي نظريه غرب در 30 سال گذشته و ماهيت استفاده از نيروي نظامي. براي براندازي “ديكتاتوري” و جايگزيني آن با سيستم دموكراتيك مبتني بر تمدن غربي.

رسانه هاي غربي و به ويژه رسانه هاي آمريكايي در آزمون افغاني شكست خوردند وقتي بر مسائل دوجانبه در افغانستان تمركز كردند كه ما آنها را بي اهميت نمي دانيم ، مانند نگراني از وضعيت زنان پس از بازگشت قريب الوقوع افغانستان. دولت طالبان. فروپاشي چشمگير است چه چيزي ما را به ياد سرنوشت همه امپراتوري ها و آخرين امپراتوري هاي شوروي و انگليس پس از شكست هاي مشابه مي اندازد و كجا؟ در افغانستان و به طور كلي خاورميانه. اگر ايالات متحده نگران آينده مردم افغانستان بود ، نه فقط زنان ، آنقدر مضطرب از افغانستان فرار نمي كرد كه مزدوران خود را رها مي كرد.

ما سخنراني ديروز جو بايدن رئيس جمهور آمريكا را دنبال كرديم كه 20 دقيقه به طول انجاميد و رسوايي در محتواي آن كمتر از آنچه در فرودگاه كابل اتفاق افتاد نبود.

مردي كه مسئول بازيهاي مضحك آخرين روزهاي حكومت مستقيم كشورش بر افغانستان از طريق “مزدوران” بود ، با فرض اينكه افكار عمومي در داخل و خارج از ايالات متحده در جريان است ، از مسئوليت و انواع دروغ و فريب فرار كرد. و حافظه كمي داشت

دروغ اول: وقتي او گفت كه ماموريت نيروهاي آمريكايي در افغانستان ايجاد دولت نبوده و اين اوج دروغ و فريب است. بازگشت سريع به سخنان جورج دبليو بوش ، رئيس جمهور سابق ، كه اولين گلوله جنگي را كه در اكتبر 2001 به افغانستان حمله كرد ، شليك كرد و اين “پيروزي” بزرگ هزاران روزنامه نگار و تلويزيون را پوشش داد و زنان افغان بدون حجاب آن زمان را نشان داد. يا مردان بدون ريش و وعده هاي خاص براي ايجاد دموكراسي ليبرال و مشابه براي كساني كه آن لحظات را دنبال كردند ، بايدن را دروغگو مي كند.

افسانه دوم: وقتي بايدن گفت: “ما به آنها اين فرصت را داديم كه سرنوشت خود را تعيين كنند و ما نمي توانيم به آنها” اراده “بدهيم تا براي آينده خود بجنگند و سربازان آمريكايي نمي توانند در جنگي كشته شوند كه نيروهاي افغان نمي خواهند در آن شركت كنند. . “اين يك دروغ و تهمت بي سابقه است. ارتش افغانستان در “شب بدون ماه” سقوط كرد. زيرا ايالات متحده نمي خواهد ارتش ملي قوي بسازد ، همانطور كه در چندين كشور مانند عراق ، ليبي و ويتنام اتفاق افتاده است. بلكه خواهان ارتش هاي مزدور است كه در اثر فساد ويران شده اند. دكترين جنگي ارتش افغانستان براي حفاظت از اشغال كشورش و تغيير هويت ملي و مذهبي آن چيست؟

دروغ سوم: چگونه بايدن مي گويد كه نمي تواند به مزدوران افغان اراده بدهد تا براي آينده آنها بجنگند و در عين حال فراموش كند يا فراموش كند كه در طرف ديگر اين اراده (طالبان) وجود دارد. اراده اي كه ايالات متحده را شكست داد ، دست نيافتني است ، به ويژه اگر از قدرت طالبان ناشي شود.

افسانه 4: اشرف غني رئيس جمهور افغانستان را مسئول سقوط سريع مي داند زيرا خانواده او و او از كشور فرار كردند ، و اين درست است. اما ارتش آمريكا اولين كسي بود كه فرار كرد و اين تصميم بايدن بود. بنابراين ايالات متحده اشرف غني و كرزي سلف خود را براي رهبري كشور انتخاب نكرد و در انتخابات تقلب نكرد تا آنها را پيروز كند؟ هر دو تبعه اين كشور هستند و در ايالات متحده بيشتر از افغانستان زندگي كرده اند.

افسانه پنجم: در طول بيست سال اشغال ، دولتهاي امريكايي تمايلي به ايجاد حكومت خوب در افغانستان نداشتند و منافع مردم افغانستان را در اشغال خود در اولويت قرار ندادند. فساد برجسته ترين عنوان اين دوره بود.

ارتش افغانستان ، كه ايالات متحده بيش از 100 ميليارد دلار براي تجهيز و آموزش هزينه كرد ، مشابه ارتش “جعلي” عراق بود و ده ها هزار سرباز جعلي در ليست هاي خود به دست آوردند. به او سربازان “واقعي” را از ارتش جدا كرد و به طالبان پيوست يا سلاح هاي خود را در بازار سياه براي تغذيه فرزندان خود مي فروشد.

آنچه در فرودگاه كابل اتفاق افتاده ، مايه ننگ تاريخ غرب ، به ويژه ايالات متحده است. بنابراين مراكز بزرگ تحقيقاتي غرب كجا هستند؟ كجا هستند سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا كه بيش از 17 نفر هستند و بودجه سالانه آنها صدها ميليارد است و چرا اين فروپاشي اوليه را پيش بيني نمي كردند و توصيه مي كردند اقدامات احتياطي براي جلوگيري از آنها انجام شود؟

اين نياز به هوش زيادي ندارد. آنچه 46 سال پيش در فرودگاه سايگون رخ داد ، بديهي است. اما حماقت آمريكا از همه مرزها فراتر رفته و بسياري را در جهان عرب و برخي از كشورهاي جهان سوم كور كرده است. از طالبان براي افشاي آن تشكر مي كنم.

پيروزي طالبان بسيار بيشتر از “ويت كنگ” (جبهه آزادي ملي) در ويتنام است. به يك دليل ساده. از آنجا كه ايالات متحده با امپراتوري بزرگ شوروي مي جنگيد ، در حالي كه آنها در افغانستان با يك جنبش اسلامي مبارزه مي كردند كه فقط اراده و عزت مرگ را داشت تا كشور خود را از تجاوزگران آزاد كند و به آنچه مي خواست برسد. ايالات متحده و متحدان عرب آن و اسرائيلي ها در فلسطين اشغالي بايد شكست خود را بپذيرند … “

311311

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.