هتل فضايي آرورا استيشن در سال 2022 پذيراي گردشگران فضايي خواهد بود!

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

هتل فضايي آرورا استيشن در سال 2022 پذيراي گردشگران فضايي خواهد بود!

۱۱۹ بازديد

 

آرورا استيشن (Aurora Station) نام يك هتل فضايي فوق‌العاده شيك بوده كه كمپاني اوريون اسپن قول شروع به كار و خدمات‌دهي آن را به شيفتگان دنياي خارج از اتمسفر زمين داده است.

مدت‌هاست كه ايده گردشگري فضايي جزو آرزوهاي بشر بوده و از زمان وارد شدن انسان به دنياي بيرون جو زمين در اواسط قرن ميلادي گذشته، بسياري به دنبال تجربه كردن بي‌وزني و خلا فضا بوده‌اند؛ با اين وجود تا به امروز تنها روش رفتن به فضا يا از طريق سازمان‌ها و پروژه‌هاي فضايي بوده و يا فرصت‌هاي بسيار محدود و نادري پيش‌آمده كه اشخاصي مانند انوشه انصاري،‌ اولين گردشگر فضايي زن جهان، با هزينه شخصي به ايستگاه فضايي بين المللي (ISS) بروند.

با اين تفاسير، كمپاني‌هاي مختلفي از سراسر جهان در سال‌هاي اخير تلاش كرده‌اند تا مسافرت‌هاي فضايي را براي مردم عادي امكان‌پذير كنند و شركت اوريون اسپن (Orion Span) هم يكي از اين كمپاني‌هاست كه قصد دارد تا هتلي لوكس در خارج از اتمسفر سياره بسازد!

هتل فضايي آرورا استيشن

نام محصول موردنظر اوريون اسپن، آرورا استيشن يا همان ايستگاه آروا  (Aurora Station) است كه به گفته سازندگان، در سال 2022 شروع به كار كرده و اقامت در يك هتل فضايي شيك را ممكن مي‌كند.

اوريون اسپن اعلام كرده كه اولين ماژول ايستگاه آرورا در سال 2021 به ارتفاع 322 كيلومتري زمين ارسال مي‌شود؛ اين ارتفاع كمي از مدار گردش كنوني ايستگاه فضايي بين المللي به دور سياره پايين‌تر است و گفته شده كه تعداد پنجره‌هاي تعبيه‌شده بر روي اين هتل فضايي لوكس از هر فضاپيماي ديگري بيشتر خواهد بود.

در طرح‌هاي اوليه اتاق‌هاي دونفره‌اي براي اقامت‌كنندگان در نظر گرفته شده و قرار است كه سفر به اين هتل به صورت دوره‌هاي 12 روزه باشد؛ مشتريان آرورا استيشن هم قبل از سفر به اين فضاپيماي بزرگ بايد 3 ماه آموزش ببينند تا به خوبي با شرايط مخصوص خارج از جو زمين آشنا شوند.

مديرعامل اوريون اسپن، فرانك بانگر (Frank Bunger)، مي‌گويد كه به صورت معمول فضانوردان براي رفتن به ايستگاه‌هاي فضايي 24 ماه دوره مي‌بينند، اما كمپاني او اين دوره را فشرده‌تر كرده و هزينه آماده كردن مسافران را هم بسيار پايين آورده است.

گفته شده كه ايستگاه آرورا در هر پرواز امكانات اقامت 4 سرنشين را دارد و به علاوه،‌ دو خدمه پرواز مسافران را در دوره اقامت همراهي مي‌كنند؛‌ هزينه اعلام‌شده از طرف اوريون اسپن هم 9.5 ميليون دلار براي هر نفر است كه با وجود ابراز اميدواري بانگر در مورد همه‌گير شدن گردشگري فضايي به كمك تلاش‌هاي شركت او، فعلا فضا را تنها براي ثروتمندان قابل‌دسترس مي‌كند. البته توجه داشته باشيم كه افرادي مانند انوشه انصاري بيش از 20 ميليون دلار براي سفر خود به فضا هزينه كردند.

با وجود فريبنده بودن ايده اقامت در آرورا استيشن بايد در نظر داشته باشيم كه اوريون اسپن اولين شركتي نيست كه وعده ساخت هتل فضايي را مطرح كرده و به همين دليل بسياري با ديد شك به ايده ارائه‌شده نگاه مي‌كنند؛‌ به عنوان مثال در سال 2007 پروژه‌اي به نام گالاكتيك سوئيت (Galactic Suite) معرفي شد كه هدفي مشابه آرورا استيشن را دنبال مي‌كرد و حتي 38 نفر از علاقه‌مندان را هم به پيش‌خريد سفر فضايي متقاعد كرد.

با اين وجود گالاكتيك سوئيت هرگز عملي نشد و وب سايت اين پروژه از سال 2014 تاكنون آپديت نشده است.

البته كمپاني‌هاي هوافضاي خصوصي در سال‌هاي اخير با وجود به تاخير افتادن برنامه‌ها، دستاوردهاي چشم‌گيري را كسب كرده‌اند و افراد خوش‌بين به ايده اوريون اسپن هم معتقدند كه شانس عملي شدن آرورا استيشن آنقدرها هم كم نيست. از طرف ديگر شركت‌هاي معروفي مانند اسپيس ايكس هم دائما در تلاش براي پايين آوردن قيمت ارسال محموله به فضا هستند و انتظار مي‌رود كه حتي در صورت عملي نشدن طرح آرورا استيشن، كمپاني‌هاي ديگري در واقعي كردن ايده هتل فضايي سهيم باشند.

بانگر مي‌گويد كه در مراحل بعدي ايده‌ها، ماژول‌هاي بيشتري به ايستگاه آرورا اضافه خواهد شد و علاوه بر اين، او و همكارانش قصد دارند كه در صورت امكان اقامتگاه‌هاي دائمي را به علاقه‌مندان بفروشند و ماژول‌هايي را به طور ثابت در اختيار علاقه‌مندان قرار دهند.

اوريون اسپن از حالا پيش‌فروش سفرهايش را شروع كرده و اگر شما به اقامت دو هفته‌اي در فضا علاقه داريد و از نظر مالي هم در مضيقه نيستيد، مي‌توانيد با مراجعه به وب سايت شركت و پرداخت مبلغ 80 هزار دلار يك جا در آرورا استيشن براي خود رزرو كنيد؛ البته اين مبلغ قابل بازگشت است و اگر از تصميم خود منصرف شديد و يا شركت نتوانست تا سال 2022 به وعده خود عمل كند، مي‌توانيد پول خود را پس بگيريد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.