آشنايي با انواع مشاغل صنعت گردشگري (بخش 2)

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

آشنايي با انواع مشاغل صنعت گردشگري (بخش 2)

۱۱۶ بازديد

انواع مشاغل صنعت گردشگري

در حال حاضر از هر ۱۳ شغل يك شغل به صنعت گردشگري و توريسم ارتباط دارد و رشته تحصلي دانشگاهي اين صنعت هم از پر طرفدارترين رشته هاي تحصيلي است. در زير مشاغل صنعت گردشگري را براي شما مي گوييم.

-ميهماندار هواپيما

يكي از مشاغل صنعت گردشگري و مشاغلي كه مورد علاقه خيلي از افراد است ميهماندار هواپيما است البته براي رسيدن به اين آرزو بايد اول اينكه قدتان به اندازه‌ي كافي بلند باشد و ديگر اينكه دوره‌هاي مربوطه را هم بگذرانيد. البته مزايايي هم در اين شغل هست و آن اينكه  بعضي از خطوط هوايي براي پرسنل خود بليط‌ هاي افتخاري مي دهند و علاوه بر سفرهايي كه به خاطر شغل انجام مي شود اين افراد سفرهاي ديگري را هم تجربه مي كنند.

-كار كردن در هاستل

هزينه اقامت در سفرها بيشترين هزينه‌ اي است كه هر فرد در مكاني كه براي گردشگري و سفر انتخاب كرده بايد بپردازد بنابراين  از آنجا كه بعضي هاستل ها اين امكان را فراهم مي آورند كه مسافر در زمان اقامت برايشان كار كند پس از اين فرصت غافل نشويد. اين مورد هم يكي از مشاغل صنعت گردشگري به حساب مي آيد.

 -آموزش زبان انگليسي

دانستن زبان انگليسي يك مزيت و امتياز مثبت است و مي توانيد به عنوان معلم زبان انگليسي در هر كشوري به راحتي براي خود شغل ايجاد كنيد كه از مشاغل صنعت گردشگري كه طرفدار و مخاطب زيادي دارد اين مورد است.

-وبلاگ‌نويس

اگر نويسنده خوبي هستيد و به نوشتن علاقمند هستيد و گردش در اينترنت را هم دوست داريد اين مورد از مشاغل صنعت گردشگري را انتخاب كنيد كه اين بهترين گزينه است براي شما كه جوياي شغل هستيد. مي توانيد جاذبه‌هاي گردشگري مختلف، هتل‌ها و شهرهاي مختلف را در وبلاگ مورد نظر معرفي كنيد يا با گرفتن تبليغات درآمدي هم براي خودتان فراهم كنيد.

-عكاس

براي ثبت م لحظه هاي  به ‌ياد ماندني خود و ديگران مي توانيد حرفه عكاسي را انتخاب كنيد و به عنوان يكي از مشاغل صنعت گردشگري در اين زمينه فعاليت كنيد.

-كارمند وزارت امور خارجه

يكي ديگر از مشاغل صنعت گردشگري كه كارمند وزارت امور خارجه است كه امكان سفر به شهرها و كشورهاي مختلف را فراهم مي كند.

-راهنماي تور

اين شغل از جذاب ترين مشاغل صنعت گردشگري است و مناسب كساني است كه به سفر و گشتن علاقه دارند.

-جاشوي كشتي كروز

يكي ديگر از مشاغل صنعت گردشگري كه پر از جاذبه است اين شغل است. زندگي در آب‌ هاي آزاد قطعا از لذت بخش ترين و جالب ترين نوع زندگي ها است و كار كردن روي كشتي كروز هم لذت فراواني دارد. در اين زمينه با هر تخصص و مهارتي مي شود شاغل بود و در اين كشتي ها مشغول به كار شد و در واقع بدون پرداخت هزينه سفر و اقامت مي توانيد به هر نقطه سفر كنيد و كار كنيد و لذت ببريد.

-معلم سرخانه‌ي كودكان

اگر به كودكان علاقه داريد به عنوان معلم سرخانه‌ ي يك كودك به كشوري ديگر برويد و در يك خانه به فرزندان آن خانه زبان آموزش بدهيد. اين هم يكي ديگر از مشاغل صنعت گردشگري است

كار در آژانس مسافرتي

اين شغل در كنار مزاياي زيادي كه دارد براي كساني كه به برنامه‌ ريزي براي سفر علاقه دارند و يا در بخش هاي ديگر آژانس دوست دارند فعاليت كنند مناسب است و يكي از مشاغل صنعت گردشگري است.

مشاغل صنعت گردشگري شامل موارد زيادي مي شود و اين چند نمونه تنها بخشي از آن بود تعدادي ديگر از مشاغل صنعت گردشگري شامل؛ نگهبان حفاظت از ميهمانان، مدير كشتي هاي كروز، موزه دار، تجات غريق و محافظ گردشگران در مناطق  سواحلي، كارمند بخش اطلاعات، راننده تاكسي يا شوفر و… است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.