عوارض كمبود كلسيم براي بدن – مجله ايراني

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

عوارض كمبود كلسيم براي بدن – مجله ايراني

۹ بازديد

كلسيم فراوان ترين ماده مغذي در بدن است كه به تقويت استخوان ها و دندان ها كمك مي كند و عملكرد عضلات ، از جمله عضله قلب را تنظيم مي كند. به گزارش مجله ايراني ، پوكي استخوان در بزرگسالان و راشيتيسيم در كودكان از عوارض كمبود كلسيم است و شكستگي ستون فقرات ، مچ …

عوارض كمبود كلسيم براي بدن – مجله ايراني https://majalehirani.ir/2021/عوارض-كمبود-كلسيم-براي-بدن-مجله-ايران/ مجله ايراني Sun, 18 Apr 2021 21:35:51 0000 دانش و سلامت https://majalehirani.ir/2021/عوارض-كمبود-كلسيم-براي-بدن-مجله-ايران/ كلسيم فراوان ترين ماده مغذي در بدن است كه به تقويت استخوان ها و دندان ها كمك مي كند و عملكرد عضلات ، از جمله عضله قلب را تنظيم مي كند. به گزارش مجله ايراني ، پوكي استخوان در بزرگسالان و راشيتيسيم در كودكان از عوارض كمبود كلسيم است و شكستگي ستون فقرات ، مچ …

كلسيم فراوان ترين ماده مغذي در بدن است كه به تقويت استخوان ها و دندان ها كمك مي كند و عملكرد عضلات ، از جمله عضله قلب را تنظيم مي كند.

به گزارش مجله ايراني ، پوكي استخوان در بزرگسالان و راشيتيسيم در كودكان از عوارض كمبود كلسيم است و شكستگي ستون فقرات ، مچ دست و مفصل ران نيز از رايج ترين نتايج پوكي استخوان است.

كمبود كلسيم مي تواند باعث تغيير شكل اسكلت و مفصل ، درد استخوان ، گرفتگي عضلات و شكم ، احساس انگشتان ، عصبي بودن و تحريك پذيري ، اختلال حافظه و سردرد شود و همچنين ممكن است مشكلات تنفسي ايجاد كند.

طبق WebMD ، در يك فرد سالم ، كلسيم اضافي كه به همراه غذا وارد بدن مي شود از طريق مدفوع ، ادرار و عرق و در زنان شيرده از طريق شير دفع مي شود. در عين حال ، در افراد ضعيف و مستعد ، افزايش مقدار كلسيم مي تواند باعث سنگ كليه شود.

طبق سرويس بهداشت ملي انگليس (NHS) ، در سالهاي اخير ميزان بروز پوكي استخوان در انگليس افزايش يافته است ، اگرچه تعداد موارد هنوز نسبتاً كم است.

عواملي غير از رژيم غذايي مانند سابقه خانوادگي ، جنسيت ، نژاد و استعمال دخانيات و همچنين عدم فعاليت بدني ، در بروز پوكي استخوان نقش بسزايي دارند.

ما از طريق يك رژيم غذايي متنوع و متعادل به كلسيم در بدن خود نياز داريم.

به گفته بي بي سي ، محصولات لبني مانند شير ، پنير و ماست منابع خوبي از كلسيم هستند. استخوان هاي ماهي همچنين داراي كلسيم هستند و ساردين و كنسرو ماهي قزل آلا و ماهي هاي كوچك منابع خوبي از كلسيم هستند.

سبزيجات سبز مانند كلم بروكلي ، ليدي فينگر و كلم نيز منابع غني از كلسيم هستند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.