معاون دادگستري كل همدان: توهين، سرآغاز ۱۰ جرم و در بعضي مواقع موجب وقوع قتل مي شود

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

معاون دادگستري كل همدان: توهين، سرآغاز ۱۰ جرم و در بعضي مواقع موجب وقوع قتل مي شود

۱۱ بازديد

به گزارش خبرگزاري مجله روز همدان؛ عباس نجفي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه توهين به مردم و سرقت بيشترين تعداد جرائم و دعاوي حقوقي را در استان طي ده ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده است ، افزود: توهين آغاز ده جنايت است و در برخي موارد منجر به قتل مي شود “ …

معاون دادگستري كل همدان: توهين، سرآغاز ۱۰ جرم و در بعضي مواقع موجب وقوع قتل مي شود https://majale-rooz.ir/2021/03/معاون-دادگستري-كل-همدان-توهين،-سرآغاز/ مجله روز Sun, 14 Mar 2021 03:40:48 0000 استان ها https://majale-rooz.ir/2021/03/معاون-دادگستري-كل-همدان-توهين،-سرآغاز/ به گزارش خبرگزاري مجله روز همدان؛ عباس نجفي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه توهين به مردم و سرقت بيشترين تعداد جرائم و دعاوي حقوقي را در استان طي ده ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده است ، افزود: توهين آغاز ده جنايت است و در برخي موارد منجر به قتل مي شود “ …

به گزارش خبرگزاري مجله روز همدان؛ عباس نجفي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه توهين به مردم و سرقت بيشترين تعداد جرائم و دعاوي حقوقي را در استان طي ده ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده است ، افزود: توهين آغاز ده جنايت است و در برخي موارد منجر به قتل مي شود “

وي فقدان مهارت هاي اجتماعي براي كنترل خشم و عدم آموزش هاي لازم در اين زمينه را دليل توهين دانست و گفت: “گاهي اوقات يك مكالمه ساده منجر به درگيري لفظي و جسمي و در نهايت قتل يكي از طرفين درگيري مي شود. . ”

معاون وزير دادگستري در امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم همدانا با بيان اينكه قتل ها اغلب تصادفي است ، خاطرنشان كرد: فقدان يك برنامه آموزش مناسب براي ارتقا skills مهارت هاي اجتماعي و كنترل خشم منجر به يك پرخاشگري ساده شده است كه منجر به قتل مي شود ، در حالي كه برنامه هاي آموزشي رفتاري افراد را پيش بيني مي كند .

نجفي يادآور شد: ميزان جرايم خشن در ده ماهه نخست امسال رشد منفي داشته است ، اما حتي يك مورد از جرايم خشن از جمله قتل نيز اثرات منفي رواني داشته و احساس ناامني را در جامعه افزايش مي دهد.

وي اظهار داشت: در بين جرايم جنايي ، توهين ، سرقت ، تعرض عمدي ، تهديد ، جراحت غير ارادي ناشي از رانندگي ، تخريب ، رانندگي بدون گواهينامه ، افترا ، داروي مواد مخدر و كلاهبرداري به ترتيب از مهمترين موارد تخلف هستند.

معاون امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان همدان افزود: بيشترين پرونده هاي قضايي به ترتيب شامل دعاوي خسارت ، مطالبات خسارت تأخير تأديه به دليل نوسانات بازار ، وجوه ، چك ، محكوميت ها ، گواهي حبس و وراثت ، رضايت طلاق ، طلاق يك طرفه ، است.

وي خاطرنشان كرد: پيشگيري ثانويه با اجراي وظايف دادگستري همخواني دارد و با برخورد اجباري با مجرمين و ايجاد رعب و وحشت در برابر ديگران ، از تكرار مجرم از مجرم تكرار مي كند. اين دسته ناديده گرفته مي شود ، در حالي كه همه سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي علاوه بر وظايف محوله ، تعدادي وظايف پيشگيرانه نيز دارند.

نجفي اختلافات مدني را يكي از مشكلات زيادي در پرونده هاي قضايي عنوان كرد و گفت: “اگر اسناد عادي كنار گذاشته شود و به كاداسترها و اسناد ثبت يك صفحه توجه شود ، كمتر پرونده هاي قضايي خواهيم ديد.”

معاون امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري همدان اظهار داشت: الزام انتقال املاك و مستغلات از طريق اسناد رسمي با وجود نياز و تأكيد مداوم تاكنون برآورده نشده است و اجراي اين قوانين مستلزم اجراي زيرساخت ها در شكل كاداستر.

نجفي ادامه داد: به دليل كمبود منابع مالي و زيرساخت هاي لازم ، فقط 40٪ از كاداستر و يك صفحه اجرا شده است و اكنون منبع نيمي از پرونده هاي حقوقي و كيفري دادگستري hamedanenca اسناد عادي است.

معاون امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري همدان با تأكيد بر لزوم ثبت معاملات گفت: “اين موضوع بررسي و براي قانوني شدن به شوراي نگهبان ارائه شد ، اما اين نهاد آن را به دليل مشكلات مذهبي بازگرداند”.

نجفي گفت: علي رغم قانون پيش فروش آپارتمان ، اما اين قانون از سال 89 اعمال نشده است ، در حالي كه براي فروش قبلي آپارتمان ، ابتدا بايد از اداره راهداري و شهرسازي مجوز دريافت كنيد تا آن را اعلام كنيد ، سپس در دفاتر رسمي سند پيش فروش رسمي. “تنظيم شود.

و وي افزود: مشاوران املاك حق ترتيب وديعه براي پيش فروش آپارتمان را ندارند ، اما ممكن است يك تفاهم نامه تنظيم كنند و طرفين معامله را به دفاتر اسناد رسمي راهنمايي كنند تا سند رسمي پيش فروش را تهيه كنند.

معاون امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري همدان كه يكي از دلايل تشكيل پرونده را عدم دانش حقوقي مردم عنوان كرد ، تأكيد كرد: اكثر مردم از حقوق شهروندي بي اطلاع هستند و تابعيت باعث ايجاد خواسته هاي متعددي شده است. ، از جمله تدريس شده

48

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.