شهردار هم مي‌رود و تهران مي‌ماند با مسيرهاي دوچرخه ناكارآمد

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

شهردار هم مي‌رود و تهران مي‌ماند با مسيرهاي دوچرخه ناكارآمد

۱۶ بازديد

همانطور كه در پايان دوره پنجم مديريت شهري ، بررسي برخي از پروژه ها در شهرداري تهران نشان مي دهد برخي از اين پروژه ها بدون در نظر گرفتن پيوست هاي اجتماعي و در برخي موارد از لحاظ فني و شهري نيز آغاز شده اند. نكته اصلي اين است كه اصلاً مشكلات را حل كنيد. …

شهردار هم مي‌رود و تهران مي‌ماند با مسيرهاي دوچرخه ناكارآمد https://majalehirani.ir/2021/شهردار-هم-مي‌رود-و-تهران-مي‌ماند-با-مس/ مجله ايراني Mon, 15 Mar 2021 08:01:46 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/شهردار-هم-مي‌رود-و-تهران-مي‌ماند-با-مس/ همانطور كه در پايان دوره پنجم مديريت شهري ، بررسي برخي از پروژه ها در شهرداري تهران نشان مي دهد برخي از اين پروژه ها بدون در نظر گرفتن پيوست هاي اجتماعي و در برخي موارد از لحاظ فني و شهري نيز آغاز شده اند. نكته اصلي اين است كه اصلاً مشكلات را حل كنيد. …

همانطور كه در پايان دوره پنجم مديريت شهري ، بررسي برخي از پروژه ها در شهرداري تهران نشان مي دهد برخي از اين پروژه ها بدون در نظر گرفتن پيوست هاي اجتماعي و در برخي موارد از لحاظ فني و شهري نيز آغاز شده اند. نكته اصلي اين است كه اصلاً مشكلات را حل كنيد.

يكي از اين موارد ساخت خطوط دوچرخه است كه در بسياري از موارد باعث ايجاد ترافيك سنگين در مسيرهاي فشرده پايتخت به جاي كاهش ترافيك شده است. مقياس اين پروژه ها و ناكارآمدي آنها به حدي است كه سرانجام صداي شوراي شهر را در اين زمينه بلند كرد.

محمد عليخاني ، رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهرداري تهران ، در رابطه با يكي از اين پروژه ها (بزرگراه شهيد دوران) در حياط شورا مي گويد ، طبق مكاتبات با شهرداري اسناد مصوب را ارائه دهيد. مطالعه براي ساخت مسير دوچرخه سواري در امتداد بزرگراه. شهيد دوران و شهيد ياسيني بيانگر اجراي نادرست ، ناامن ، خطرناك و مختل شده در بخشي از بزرگراه و ناكافي بودن اطلاعات ارسالي و بازديدهاي كارشناسان از قسمت هاي اجرا شده پروژه است. .. اين طرح دوچرخه سوار را به قسمت بزرگراه مي رساند و باعث تصادفات احتمالي مي شود. در بزرگراه خواهد بود.

او مي گويد طبق تصويب كميسيون حمل و نقل ، تا زماني كه پاسخ مشخصي به كميسيون شهروندان و حمل و نقل داده نشود و مردم نگران مطالعات امكان سنجي و تأييد معيارهاي فني و اجرايي نباشند ، بايد از پروژه هاي خارج از اولويت اجتناب شود. در چرخه پروژه مسير ، بزرگراه شهيد دوران ، پروژه بدون رديف بودجه تصويب نشده است و بايد از ادامه روند آن اجتناب شود ، نتيجه اي جز منابع و خسارت ندارد.

لاين هاي دوچرخه گره ترافيكي شهر را باز نمي كند

عابدين سالاري ، كارشناس حوزه مديريت شهري به آنا گفت: “دوچرخه بسيار ارزان و بازده بالايي دارند و بايد از آنها به عنوان راه حل استفاده شود ، اما از زمان روي كار آمدن شهردار تهران هر اتفاقي افتاده است ، نشان مي دهد ممكن است هيچ گره ترافيكي را منحرف نكند. “پايتخت را باز كنيد.

وي ادامه داد: در بسياري از موارد ببينيد چه كاري انجام داده است ، مثلا ببينيد در خيابان ميرمادم چه كرده است! مسيري بسيار باريك با ماده اي كه موتور هر روز از آن عبور مي كند و بخشي از آن را مي شكند. با قيمت بسيار بالاتر و جايي كه در طول روز اساساً به آنجا مي رويد ، ببينيد تعداد دوچرخه هاي آن چقدر است.

اين كارشناس شهري گفت: در اصل ، آن مسير اجازه نمي داد كه چنين اتفاقاتي رخ دهد ، اما يك اراده سياسي و همان شعارهاي شهردار تهران و شهردار منطقه در اينجا تلفيق شد و پروژه را اجرا كرد ؛ آنها فقط مي خواهند يك پل هوايي بسازند تا روي آن دوچرخه سواري كند. پايان كار اين است كه شهردار تهران به آنجا رفته و با دوچرخه خود چند عكس گرفته است. بر خلاف ادعاي آقاي حناچي ، اگر دوچرخه در تهران ادامه يابد و اين فرصت را داشته باشد بسيار گران و ناكارآمد است.

سالاري اذعان داشت: شهرداري به تازگي اعلام كرده است كه مي خواهيم مسيرهاي دوچرخه را به هم پيوند دهيم. تنها چيزي كه وجود دارد اين است كه اين پروژه شهري كه بخشي از تهران را كه اكنون مشكلات خاص خود را دارد به طور كامل تخريب كرده و از مدار ترافيك خارج شده است ، به يك قطب موتور تبديل شده و براي بسياري از پيمانكاران يك مكان ايجاد شده است. مشكلات مالي.

من مخالف باز كردن مغازه ها و انجام كارهاي غيراخلاقي هستم

محمد عليخاني ، رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهرداري تهران ، در مورد پروژه هاي مسير دوچرخه سواري به آنا گفت: “من مخالف مسير دوچرخه نيستم. انتقاد من اين است كه اين طرح ها بدون مطالعه اجرا مي شوند و هيچ مطالعه دقيق در اين زمينه انجام نشده است.

وي با بيان اينكه به نظر مي رسد اين پروژه هاي غيرحرفه اي تنها منبع درآمد يك گروه است ، گفت: “از آنجا كه اصل كار (يعني ترويج دوچرخه سواري) خوب است ، اگر كسي انتقاد كند مي گويد دوچرخه سواري است. مخالف است ، در حالي كه من مخالفم مخالف ، باز كردن مغازه ها و انجام كارها “.

رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران اذعان داشت: “برخي از مكان ها مانند منطقه 22 موقعيت هاي خوبي براي مسيرهاي دوچرخه سواري دارند اما در بسياري از موارد اين خطوط مانند شرق تهران در نزديكي سرخه حصار در بزرگراه ، آره خطرناك و غيرقابل پيش بيني است و من مخالف آن هستم. “من هستم.

يك نمايش مشهور رسانه اي در حال پايان يافتن براي گشت زني در خيابان هاي شلوغ پايتخت به عنوان “سه شنبه بدون خودرو” در بين شهرداران شهرداري است و خيابان ها بدون دوچرخه و دوچرخه سوار دوچرخه سواري مي كنند. كه دوباره حل نشد.

انتهاي پيام / 4105

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.