برادرم فرهنگي بود كرونا نداشت!

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

برادرم فرهنگي بود كرونا نداشت!

۲۱ بازديد

هنوز بسياري از مردم تاج را به عنوان يك بيماري مي دانند. بنابراين ، از ابتداي بيماري ، ما به طور مداوم بر اين نكات تأكيد كرده و به همه هشدار داده ايم كه از اصطلاح ويروس كرونا استفاده نكنند و بگوييم بيمار به دليل عوارض ، كلاله مبتلا به بيماري Kovid-19 يا ويروس كرونا …

برادرم فرهنگي بود كرونا نداشت! https://majalehirani.ir/2021/برادرم-فرهنگي-بود-كرونا-نداشت/ مجله ايراني Sat, 13 Feb 2021 13:00:59 0000 عمومي https://majalehirani.ir/2021/برادرم-فرهنگي-بود-كرونا-نداشت/ هنوز بسياري از مردم تاج را به عنوان يك بيماري مي دانند. بنابراين ، از ابتداي بيماري ، ما به طور مداوم بر اين نكات تأكيد كرده و به همه هشدار داده ايم كه از اصطلاح ويروس كرونا استفاده نكنند و بگوييم بيمار به دليل عوارض ، كلاله مبتلا به بيماري Kovid-19 يا ويروس كرونا …

هنوز بسياري از مردم تاج را به عنوان يك بيماري مي دانند. بنابراين ، از ابتداي بيماري ، ما به طور مداوم بر اين نكات تأكيد كرده و به همه هشدار داده ايم كه از اصطلاح ويروس كرونا استفاده نكنند و بگوييم بيمار به دليل عوارض ، كلاله مبتلا به بيماري Kovid-19 يا ويروس كرونا قلب است. با اين بيماري ، باعث عود روان انسان مي شود.

به گزارش روزنامه مجله ايراني ايران وي نوشت: “من از ابتدا گفتم كه مرگ برادرم به دليل تاج غيرممكن است. آيا يك فرد فرهنگي تاج مي گيرد؟” آيا متوجه شديد كه من گفتم علت مرگ وي سكته قلبي است و اين همه شما به اثبات رسيده ايد؟ “اين سخنان برادر كسي است كه در اثر سكته قلبي درگذشت ، اما پزشكان دهان گفتند كه او در مورد كرونا شك دارد و البته فرصت آزمايش او را ندارد. بود و همينطور بر.

وي اين سخنان را براي پزشكي كه مجبور به صدور گواهي مرگ است ، تكرار مي كند و اين از ذهن دكتر خارج مي شود: “برادر شما تا رسيدن به بيمارستان به كويد -19 مشكوك بود. ريه. او از شدت جراحت و بسته شدن درگذشت. سه عروق در قلب او. ما فرصتي براي آزمايش PCR از او نداشتيم و به سرعت به مرحله احيا رسيديم. “همه اينها به جاي سر و صدا و اصرار بر اين است كه تاج خير ، شما بايد به فاصله اجتماعي احترام بگذاريد و از بستگان خود بخواهيد تازه فوت شده براي بازرسي از قرنطينه. “

با اين حال ، مرد متوقف نمي شود و كمي بيشتر مي گويد كه برادرم پروتكل و بهداشت شخصي را به خوبي رعايت كرده است. اين نوعي توهين است. برادرم تشنج كرد. اين خانواده به زودي در اين مراسم شركت مي كنند و علت مرگ ناشي از حمله قلبي را به همه اعلام مي كنند.

برادرزاده اخيراً درگذشته مريم گفت: “خانواده دايي من اصرار دارند كه چون فكر مي كنند شغل دايي من فرهنگي است ، گفتن آن زشت است. به عنوان مثال ، ديروز دايي من كه تازه – تازه خبر مرگ او را شنيده بود ، با همه تماس گرفت و او گفت كه اگر شغل برادرمان نبود ، ما آن را مي پذيرفتيم ، اما اين يك فرهنگ بعيد است كه تاج باشد. هيچ تمايزي وجود ندارد كه حتي بتوانيد تاج پيدا كنيد اگر آن را دنبال كنيد. اين يك اپيدمي است و من شرمنده نيستم كه بگويم من عموي خود را كردم. كو به خاطر آن گم شد. “من خودم را در يك جامعه بزرگ قربانيان اين اپيدمي مي بينم ، و دليلي براي پنهان كردن نمي يابم. “

ننگ و اختفا بيماري ويروس كرونا قلب عليرغم اينكه يك سال از شيوع آن مي گذرد ، ادامه دارد و نه تنها بسياري از مردم نمي خواهند اعتراف كنند كه علت مرگ عزيزشان Kovid-19 بوده است ، بلكه بسياري از آنها هم اكنون نيز خودداري كنيد وقتي بيماري به پزشك مراجعه مي كند و علائم را مشاهده مي كند. همانطور كه بسياري از پزشكان مي گويند ، هنوز نيمي از انرژي آنها صرف تلاش براي متقاعد كردن بيمار به بيماري عروق ويروس كرونا قلب مي شود ، كه اين توهين نيست.

فريد اخيراً مادر خود را به دليل بيماري عروق ويروس كرونا قلب از دست داد. وي گفت: “مادر و پدر من هر سه تاج را گرفتند.” من و پدرم بهبود يافتيم ، اما مادرم به دليل بيماري زمينه اي زنده نماند و علت مرگ او تاج اعلام شد. مادرم به من دستور داد كه او را در دهكده اي كه در شمال ايران به دنيا آمده دفن كنم ، اما از ابتدا به ما گفتند كه اگر در آنجا تشييع جنازه كرديد ، به هيچكس نگوئيد چرا كرونا درگذشت. از آنجا كه يا همه از دست شما فرار مي كنند يا درمان خوبي نمي بينيد ، من پذيرفتم. اما من دليلي براي پنهان شدن در پاسخ به كساني كه تماس گرفتند و تسليت گفتند ، نديدم و حقيقت را مي گفتم. مادرم ، مانند بسياري ديگر در جهان ، تسليم تاج شد. راستش را بخواهيد ، اين حريم خصوصي براي من واقعا آزار دهنده بود. تا آنجا كه من فهميدم ، به نظر مي رسد كه ما ، نسل جوان ، از اين مسئله راحت تريم و خيلي راحت در مورد آن صحبت مي كنيم. عمه و عموي من مدام از من مي پرسيدند كه مادرم تاج ندارد. “من نمي دانم كه آنها نگران برگزاري مراسم در هر دو روز بودند.”

هنگامي كه ضربان قلب ويروس كرونا بالا بود ، هانيا تاج گرفت. وي گفت: “تعداد كشته شدگان خيلي زياد نبود ، اما ميزان عفونت بسيار زياد بود.” من تا وقتي دماي بدنم بالا رفت كه هنوز آزمايش تاج بسيار گران بود ، اين تست را انجام دادم. اما رفتارهاي دور به شدت بر روان من تأثير گذاشت. من در كار مشكلي نداشتم و آنها از من خواستند كه در خانه استراحت كنم. 21 روز گذشت ، اما وقتي مي خواستم به كار خود برگردم ، يكي از مديران اجازه بازگشت به من نداد و همه را از ترس اينكه هنوز يك تاج دارم ، آگاه كرد. رفتارهاي بسيار بدي را نيز در خانواده ام ديدم. “به عنوان مثال ، آنها گفتند كه شما ممكن است متوجه نشويد كه آلوده شده ايد.”

آقاي احمدي چند روز پيش از بيمارستان مرخص شده است. او غير از بيماري حرفه هاي ديگري براي گفتن دارد. وي پس از هيپوكسي يك هفته را در يك مركز مراقبت هاي عروق ويروس كرونا گذراند: “راستش ، من الان مي فهمم كه چرا بسياري از افراد بيماري خود را پنهان مي كنند يا خانواده هايي دارند كه نمي خواستند علت مرگ عزيزشان ، كويد را بگويند. 19 ساله بود. آنها نگرانند كه عزيزانشان يا خودشان به رعايت نكردن بهداشت متهم شوند.

در بيمارستان ، همه از كنار من رد مي شدند ، حتي برخي از پرستاران و كادر پزشكي گفتند كه شما بايد يك ويزيت و يك دوره داشته باشيد و آن را بازرسي نكنيد ، و اكنون كارت در اينجا كشيده شده است. صادقانه بگويم ، من براي هميشه از كادر پزشكي و تلاش هايشان سپاسگزارم و از سخنان آنها نيز خسته شدم ، اما انتظار نمي رود كه اين سخنان را در تخت بيمارستان بشنويد. در حالي كه من واقعاً به مسائل بهداشتي اهميت مي دادم. در اين مدت كمتر حركت كردم اما به هر حال مبتلا شدم. با همه اين نگاه ها ، انگار بايد مقصر باشم. اين نگاه اجمالي خارج از بيمارستان نيز بود. دوستانم با من تماس گرفتند تا حال من را جويا شوند. جمله اول اين بود كه شما نبايد باور مي كرديد؟ آيا به دليل شغل خود جلسه اي را از دست داده ايد؟ “من مي گويم شخصي كه تاج گرفته است ، نه لزوما كسي كه خودش آن را نديده باشد. با تمام نظرات ، فرد مي تواند از شر بيماري خلاص شود و شما طعمه عدم مشاهده ديگران مي شويد.”

هادي يزداني ، پزشكي كه ماه ها تجربه كار با بيماران مبتلا به بيماري عروق ويروس كرونا قلب را دارد ، با اشاره به اينكه تقريباً يك سال پس از اعلام اپيدمي هنوز ترس از انگ وجود دارد ، اظهار داشت: متأسفانه هنوز كلاله اي به آن پيوسته است. يك بيماري وجود دارد و كلاله اجتماعي را پنهان مي كند و بنابراين بيماري گسترش مي يابد. ما با بيماري ناشناخته و مهيبي روبرو هستيم كه از ابتدا باعث ترس و اضطراب عمومي شده است ، بيماري كه درمان آن كاملا ناشناخته است. به ياد مي آورم كه در ابتداي اپيدمي ، يكي از همراهان من در يكي از كاركنان درمان بيمارستان با واكنش عجيب مدير ساختمان خود روبرو شد. مدير ساختمان قفل ورودي را عوض كرده بود زيرا مي ترسيد پزشك كل ساختمان را آلوده كند. “اين واكنش ناشي از ترس و نگراني شديد در مورد بيماري است.”

به گفته وي ، بسياري از افراد هنوز يك سال پس از شيوع بيماري ويروس كرونا قلب به طور جدي بيماري خود را انكار مي كنند و به طور جدي با پزشك بحث مي كنند كه علائم آنها نشانه بيماري عروق ويروس كرونا قلب نيست و در واقع وحشتناك است. زيرا اين بيماري تنها زماني قابل كنترل است كه افراد آن را بپذيرند و خود را آرام كنند و به ديگران بگويند كه اين بيماري را دارند و فاصله اجتماعي را دنبال مي كنند. بنابراين ، بايد اعتماد عمومي را نسبت به آن جلب كنيم. سيستم مراقبت هاي بهداشتي به فرد و سيستم بهداشت و درمان به فرد اعتماد دارد تا بتوانيم زنجيره انتقال بيماري را كنترل كنيم. پنهان كردن زنجيره انتقال بيماري امكان پذير نيست.

وي همچنين برخي از دلايل پنهان كاري را ذكر مي كند: «بخش پنهانكاري دلايل اقتصادي دارد. آن يكي از از دست دادن شغل مي ترسد. مي توان فردي را به عنوان مسئوليت هاي اجتماعي خود انجام داد و ديگران را به خطر انداخت. در چنين شرايطي بيماري را از ترس رها شدن ، طرد شدن و تنها ماندن مخفي مي كند. “همه اينها فرد را به وضعيت آسيب پذيري روانشناختي مي رساند و باعث مي شود با وجود همه اين مشكلات پنهان شود.”

وي ادامه مي دهد: “به همين دليل است كه از ابتداي بيماري ما به طور مداوم بر اين نكات تأكيد كرده و به همه هشدار داده ايم كه از اصطلاح ويروس كرونا استفاده نكنند و بگوييم بيمار مبتلا به بيماري عروق ويروس كرونا يا عروق ويروس كرونا است. اين بيماري به اين دليل است كه با عوارض همراه است. من اين خانواده را مي شناسم كه عضو آن در اثر تاج گذاري جان خود را از دست داده است ، اما همه اين فشارها منجر به خودكشي دو نفر ديگر از اين خانواده شده است. “ترس از بيماري ناشناخته ، مرگ ، تنهايي و طرد شدن مي تواند يك داروي خطرناك ايجاد كند. كه عواقب آن گاهي جبران ناپذير خواهد بود. “

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.