پسماندسوزي؛ از عوامل آلودگي هواي تهران

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

پسماندسوزي؛ از عوامل آلودگي هواي تهران

۲۳ بازديد

آلودگي هوا در پايتخت هميشه يكي از عوامل آلودگي به حساب مي آمده است و به گفته رئيس اداره محيط زيست انساني تهران ، زباله ها مانند سال هاي گذشته در بيشتر مناطق استان تهران و به ويژه تهران سوزانده مي شوند شدت آلودگي هوا را افزايش مي دهد. به گزارش مجله ايرانيسوزاندن زباله مشكلي …

پسماندسوزي؛ از عوامل آلودگي هواي تهران https://majalehirani.ir/2021/پسماندسوزي؛-از-عوامل-آلودگي-هواي-تهرا/ مجله ايراني Fri, 15 Jan 2021 02:27:37 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/پسماندسوزي؛-از-عوامل-آلودگي-هواي-تهرا/ آلودگي هوا در پايتخت هميشه يكي از عوامل آلودگي به حساب مي آمده است و به گفته رئيس اداره محيط زيست انساني تهران ، زباله ها مانند سال هاي گذشته در بيشتر مناطق استان تهران و به ويژه تهران سوزانده مي شوند شدت آلودگي هوا را افزايش مي دهد. به گزارش مجله ايرانيسوزاندن زباله مشكلي …

آلودگي هوا در پايتخت هميشه يكي از عوامل آلودگي به حساب مي آمده است و به گفته رئيس اداره محيط زيست انساني تهران ، زباله ها مانند سال هاي گذشته در بيشتر مناطق استان تهران و به ويژه تهران سوزانده مي شوند شدت آلودگي هوا را افزايش مي دهد.

به گزارش مجله ايرانيسوزاندن زباله مشكلي است كه در حومه شهرها رخ مي دهد و نفس كشيدن در روزهاي آلوده را براي شهروندان دشوار مي كند و در صورت تغيير دما ، “قانون هواي پاك” و “آلودگي هوا” را تشديد مي كند. مطابق با “قانون مديريت پسماند” است. سوزاندن زباله ممنوع است.

قانون هواي پاك به مسئله اشباع زباله پرداخته و ماده 20 اين قانون مي گويد كه “انباشت يا انباشت زباله هاي بيمارستاني و صنعتي در اماكن عمومي و فضاي باز و زباله هاي خانگي و ساختماني در مكان هاي عمومي و بيروني خارج از محل انباشت. شهرداري ها و دهياري ها يا سوزاندن آنها با در نظر گرفتن بقاياي محصول زمين هاي كشاورزي پس از برداشت مشخص مي شود و متخلف به مجازات درجه ششم طبق ماده 19 “قانون مجازات اسلامي” محكوم مي شود است.

ماه گذشته ، محمد رستگاري ، معاون نظارت و نظارت در اداره محيط زيست استان تهران ، به مجله ايراني گفت كه يكي از رايج ترين موارد تخلف در اين مدت ، كاهش آلودگي هوا ، به ويژه در هوا است. نقش موثري در شرايط و كمبود هوا دارد. . بنابراين تصميم بر اين شد كه استاندار بيش از پيش مشكل تفكيك زباله را پيگيري كند و اداره حفاظت محيط زيست استان تهران نيز موضوع را پيگيري كند.

وي همچنين گفت كه افرادي كه سعي در سوزاندن زباله دارند معمولاً قابل تشخيص نيستند مگر اينكه در طي مراحل ديده شوند ، بنابراين پيشگيري و مبارزه با آنها دشوار است.

عزيز ميكلي – رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان پرديس – اخيراً بر لزوم فرهنگ سازي در زمينه تفكيك زباله تأكيد كرده و گفته است: رعايت الزامات محيط زيست و بهداشت محيط و هر فرد براي همه افراد ضروري است. مسئول امنيت باشيد. شهروندان مي دانند.

سوزاندن زباله مشكلي است كه سال گذشته به طور گسترده در شهرهاي مختلف استان تهران رخ داد و آلودگي هوا را افزايش داد ، اما به دليل افزايش روزهاي آلودگي هوا نسبت به سال گذشته ، مقابله با اين مشكل اهميت بيشتري پيدا كرده است.

اگرچه برخي از ادارات حفاظت از محيط زيست مانند بهارستان و پاكداش گزارش كرده اند كه در سال جاري ميزان پساب نسبت به سالهاي گذشته كاهش يافته است ، اما فاتح اكبرپور – رئيس اداره محيط زيست انساني استان تهران – به مجله ايراني مي گويد: مشكل تفكيك زباله در حال حاضر در بيشتر شهرهاي استان و در مناطق مختلف استان تهران مشهود است كه به دليل تغيير دما و آرامش جوي يكي از مراكز آلودگي هوا محسوب مي شود.

به گفته وي ، علي رغم اينكه تخلفات جدي عليه متخلفان زباله صورت مي گيرد ، اما مانند سال هاي گذشته ، اين تخلف هنوز توسط افراد مختلف در بسياري از مناطق استان تهران رخ مي دهد.

وي دلايل و انگيزه هاي شعله ور شدن برخي افراد را توضيح داد و گفت: برخي تمايل به سود و سود دارند در عين حال برخي از افراد به اميد يافتن سهم ارزشمند زباله به جمع آوري زباله و سوزاندن زباله وابسته هستند. گره خورده است. حادثه خرابكاري و جمع آوري زباله هاي كودكان نيز يكي از وقايع اجتماعي در منطقه محسوب مي شود. متأسفانه ، جدا از انتشار پارامترهاي مشترك آلودگي هوا ، سوزاندن قطعات لاستيكي و پلاستيكي اجزاي مختلف زباله ، خطرناك است منجر به ترشح تركيبات آلي و حتي در برخي موارد ديوكسين و انفجار مي شود كه پاتوژنز آن ثابت شده است.

رئيس اداره محيط زيست انساني استان تهران گفت: كاملاً واضح است كه اين مشكل تا زماني كه ذخيره سازي زباله هاي شهري ادامه پيدا كند و اكنون دسترسي به زباله ها در تمام ساعات شبانه روز براي جمع آوري زباله وجود ندارد ، حل نخواهد شد. ارائه شده است. ” براي حل اين مشكل ، نحوه ذخيره سازي و جمع آوري زباله بايد تغيير كند و به سمت هوشمند سازي حركت كند. راه حل ديگر سازماندهي كليه ذينفعان ، به ويژه جمع آوري زباله ، تجزيه طلبان و بازيافت كنندگان است ، زيرا اين افراد بخشي از اين چرخه هستند و پايان دادن به آنها مسئله را روشن مي كند. پيش بيني مي شود در برنامه جامع مديريت پسماند كلانشهر تهران و ساير شهرهاي استان بر اين موضوعات غلبه شود.

در آخر ، اكبرپور گفت: “برخي از افراد درختان را قطع مي كنند نه اينكه زباله ها را به مكاني مناسب براي دفع منتقل كنند ، تا بتوانند آنها را در اسرع وقت دفع كنند و همچنين خدمات مديريتي را در برخي مناطق شهرها يا روستاها انجام دهند. مي تواند تهيه كند. ” پسماند به درستي درمان نمي شود ، مردم آن منطقه آن را آتش زدند تا زباله هاي اطراف محل زندگي خود را از بين ببرند. متأسفانه ، طبق گزارشات دريافت شده در چند وقت اخير ، اين موضوع بسيار رايج شده است كه لازم است شهرداري ها اين موارد را پيگيري كنند و مكاتبات لازم انجام شده و در برخي موارد ، كه ذكر نمي كنم. من به دادگستري معرفي شدم.

به گزارش مجله ايراني ، آژانس حفاظت از محيط زيست به عنوان نهادي نظارتي در زمينه مديريت پسماند و مبارزه با سوزاندن زباله و مقابله با مشكل تفكيك زباله توسط شهرداري ها ، روستاها ، مناطق ، اجراي قانون ، استانداران و بسياري از وزارتخانه ها مسئول اين امر هستند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.