وقتي “كرونا” ميزانسن تئاتر را تغيير داد

تازه ترين اخبار گردشگري را در وبگاه جامع گردشگري و توريست مطالعه نماييد

وقتي “كرونا” ميزانسن تئاتر را تغيير داد

۲۳ بازديد

در هجدهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران-مبارك ، كارگاه آموزشي “استفاده از ميزانسن جايي بين تئاتر عروسكي و تصويري كه در يك قاب محصور شده است” با حضور احمد اطراغچي برگزار مي شود. به گزارش مجله روز ، برگزاري كارگاه هاي تخصصي براي ارتقا the قدرت علمي نمايش هاي عروسكي يكي از فعاليت هاي تدارك ديده …

وقتي “كرونا” ميزانسن تئاتر را تغيير داد https://majale-rooz.ir/2021/01/وقتي-كرونا-ميزانسن-تئاتر-را-تغيير-داد/ مجله روز Fri, 15 Jan 2021 06:29:26 0000 فرهنگ و هنر https://majale-rooz.ir/2021/01/وقتي-كرونا-ميزانسن-تئاتر-را-تغيير-داد/ در هجدهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران-مبارك ، كارگاه آموزشي “استفاده از ميزانسن جايي بين تئاتر عروسكي و تصويري كه در يك قاب محصور شده است” با حضور احمد اطراغچي برگزار مي شود. به گزارش مجله روز ، برگزاري كارگاه هاي تخصصي براي ارتقا the قدرت علمي نمايش هاي عروسكي يكي از فعاليت هاي تدارك ديده …

در هجدهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران-مبارك ، كارگاه آموزشي “استفاده از ميزانسن جايي بين تئاتر عروسكي و تصويري كه در يك قاب محصور شده است” با حضور احمد اطراغچي برگزار مي شود.

به گزارش مجله روز ، برگزاري كارگاه هاي تخصصي براي ارتقا the قدرت علمي نمايش هاي عروسكي يكي از فعاليت هاي تدارك ديده شده براي هجدهمين جشنواره است.

تاكنون تقريباً چهار كارگاه آموزشي با حضور علاقه مندان برگزار شده است و “استفاده از ميزانسن جايي بين تئاتر عروسكي و تصويري كه در يك قاب محصور شده است” عنوان اين كارگاه است كه در در حضور احمد اطراغچي ، نويسنده و كارگردان سينما و تلويزيون.

كارگردان سريال عروسكي “سرحال” درباره موضوع اين كارگاه آموزشي توضيح داد: “با توجه به شرايطي كه به دليل شيوع ويروس تاج و تعطيلي سالن هاي نمايش ايجاد شده و هيچ وضعيتي وجود ندارد تنظيم شده است تا به شرايط فوق برگردد ، بسياري از آثار آنلاين هستند و از آنها استفاده مي شود از دوربين اجرا كنيد.

نويسنده و كارگردان “مجموعه قرنطنتا” افزود: از آنجا كه اين وضعيت زندگي نمي شد و قبل از وقايع به طور زنده در تئاتر اتفاق مي افتاد ، تماشاگر به طور طبيعي نمايش را مشاهده مي كرد و صحنه پردازي نيز از طريق “بازيگر و روي صحنه” تماشاگر هرگز در لابي جاي خود را عوض نمي كند ، بنابراين ميزانسن بايد از جلوي او عبور كرده باشد.

اتراغچي تأكيد كرد كه تئاتر ويژگي هاي خاص خود را دارد اما اكنون در شرايطي قرار داريم كه از دوربين استفاده مي شود (تئاتر آنلاين به دليل شيوع تاجگذاري) ادامه داد: يك ميزانسن جديد به ما بدهيد تا بتوانيم كمي وضعيت. ما مي توانيم نوع ميزانسن و اتفاقاتي كه روي صحنه مي افتد را نه تنها توسط شخصيت ها ، بلكه توسط عروسك ها و بازيگران و همچنين توسط دوربين تغيير دهيم تا بتوانيم نوآوري داشته باشيم. در نتيجه ، در اين كارگاه مي خواهيم در مورد اينكه چگونه مي توانيم از دوربين براي ايجاد يك اتاق زير شيرواني بالا و داشتن تنوع و نوآوري استفاده كنيم صحبت كنيم.

پنجشنبه دوم بهمن ماه ، ساعت 14:00 ، كارگاه آموزشي “استفاده از ميزانسن بين تئاتر عروسكي و يك تصوير قاب دار” برگزار مي شود.

متقاضيان فرصت دارند قبل از 20 ژانويه با شماره هاي 09353801982 و 02167554696 براي اين كارگاه ثبت نام كنند.

فهيمه ميرزا حسيني مديريت كارگاه هاي آموزشي اين دوره از جشنواره را بر عهده دارد كه با همكاري استارت آپ فرهنگي و هنري “روستاوند” و بستر اين موسسه ارائه مي شود.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.